معرفی انواع مدل های چادر مشکی با عکس و اسم + انواع پارچه چادر مشکی زنانه

معرفی انواع مدل های چادر مشکی با عکس و اسم + انواع پارچه چادر مشکی زنانه

معرفی انواع مدل های چادر مشکی با عکس و اسم + انواع پارچه چادر مشکی زنانه

با درود

همراه با آرزوی بهروزی و سربلندی برای شهروندان شهر حجاب

همواره سوالات زیادی از طرف شما عزیزان در مورد پارچه های چادری دریافت می کنیم. که صد البته حق می دهیم که در خرید از سایت ما دغدغه پارچه را همواره داشته باشید که برایش 2 راهکار اندیشیده ایم.

اول آنکه با گرد آوری این مقاله هر آنچه لازم است بدانید که در انتخاب پارچه آسانتر و بهتر عمل کنید را در اختیار داشته باشید.

دوم آنکه جهت آسودگی خاطرتان  ” 7 روز ضمانت بازگشت کالا” را برای تمامی محصولات سایت مطابق مقاله مربوطه اعمال می کنیم.

 

قبل از هر توضیحی با طبقه بندی کلی پارچه های چادری آغاز می کنیم.

  1. پارچه های کرپ
  2. پارچه های کن کن
  3. پارچه های ساتن

1- خانواده کرپ:

به خانواده ای از پارچه های چادری که از الیاف ابریشم ، استات، پنبه و  الیاف مصنوعی با بافت تارو پودی تولید می شوند کرپ یا کرپناز گویند. این ترکیب با تراکم ها و نسبت ترکیب های مختلف انواع کرپ را به دست می دهد.

ویژگی های پارچه کرپ کدامند ؟

  •  چروک نمی شود
  • خاک نمی گیرد
  • پرز نمی گیرد
  • دوام بسیار بالایی دارد.
  • رنگ مشکی آن به بوری نمی زند.
  • تار و پود پارچه از طریق چشم کاملا مشخص است.

الف- کرپ خاویاری

با بالا رفتن نسبت ابریشم و استات و افزایش تراکم پارچه کرپ نوعی از این خانواده معروف به کرپ خاویاری تولید می شود که بسیار مشکی و با دوام است ولی در عین حال به دلیل سنگین بوده امروزه جایگاه خود را از دست داده است. با این تفاسیر ما در شهر حجاب مگر در مواردی که سفارش مستقیم از این پارچه استفاده نمی کنیم.

ب- کرپ کریستال

نوع دیگری از کرپهاست که استات بیشتری دارد به همین دلیل در عین حالی که از خاویاری ها بسیار سبکتر است ولی دوام بالایی دارد رنگ زاغ این پارچه و دوام بالای آن باعث پر طرفدار بودن آن می شود و برای آنانکه سخت پسند هستند معمولا گزینه مقبولی به حساب می آید. ما در شهر حجاب تمام مدلهای زنانه را با کرپ کریستال تولید و ارایه می کنیم.

ج- کرپ حریرالاسود

با افزایش نسبت الیاف ابریشم مصنوعی و استات پارچه ای مقاوم و با وزن کم تولید می شود که قیمت مناسبی نیز دارد به پارچه حریرالاسود می گویند . نباید فراموش کرد که حریرالاسود ها الزاما براق نیستند و عده اندکی از این گروه که ابریشم بالایی دارند کمی براق هستند که نباید این امر را به بقیه اعضای این خانواده بزرگ نسبت داد. این پارچه تقریبا بی نقص است و فقط گاهی در مقایسه رنگی با کریستالها درمیابیم که کریستالها مشکی تر هستند. این تفاوت آنقدر اندک است که در مقابل سب بودن و دوام خوب این پاچه کاملا قابل گذشت می باشد.

خانواده کرپ های چادری پارچه های مات و غیر براقی هستند البته اندکی پارچه حریرالاسود نیمه براق نیز تولید می شود که به دلیل محدود بودن به آن توجهی نمی شود.

2- خانواده کن کن:

به گروهی از پارچه ها چادری با ابریشم و استات بالا کن کن اطلاق می شود. کن کن ها مات نیستند و البته براق هم نیستند و به نیمه براق معروف هستند. نسبت بالای استات باعث لختی بسیار زیبایی در این پارچه شده که به شدت زیبایی بخش است. از طرفی این گونه از پارچه ها اصلا نیاز به اتو کشی ندارند و حتی پس از شستشو با ماشین لباسشوئی کافیست آنها را آویزان کنیم تا صاف شوند یا صاف بمانند.

الف – کرپ کن کن ژرژت

نوعی از کن کن است که لایه داخلی از جنس کرپ بوده تا جلوی سرخوردن چادر را بگیرد و بافت تارپودی با نخ تابیده در آن است که کلمه ژرژت را به آن اضافه کرده است. این پارچه فوق العاده زیبا و بادوام است و بی نیاز از اتو

ب – کن کن تریزا

کمی ضخیم تر از کرپ کن کن ژرژت است چون نخ تابیده را حذف کرده اند و به لایه کرپی داخل افزوده اند این کار دوام بیشتری با پارچه می دهد ولی همراه با افزایش قیمت زیادی که دارد وزن چادر نیز نسبتا بالا می رود.

انواع دیگری از پارچه های کن کن نیز هستند که پس از پایان تحقیقات روی آنها به اختصار برایتان شرح خواهیم داد.

 

3- ساتن:

نکته حائز اهمیت آنکه: ساتن فقط یک پارچه نیست بلکه به نوعی از بافت نیز ساتن گفته میشود و باز آنکه ممکن دقت کنیم با آنکه ساتن و ابریشم هردو براق هستند ولی تفاوت اصلی آنها در الیاف است بران معنی که ابریشم از الیاف طبیعی و ساتن از الیاف مصنوعی تولید شده است.

ساتنهای چادری دو قسم ساده و پشت کرپ دارند که نمونه پشت کرپ آنها مشکی تر بوده و کمتر سر می خورد. با ورود کن کن ها به بازار چادر و کاهش کیفیت ساتنها برای ایجاد مزیت قیمتی ،استقبال از ساتنها که محدود به جوانان بود بسیار کم شد ما در شهر حجاب به کیفیت پارچه اهمیت خاصی می دهیم به همین دلیل  در شهر حجاب فعلا چادر ساتن تولید نمی شوند.

گرد آورنده : گروه تحقیقات شهر حجاب

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *