آیا شرکت های بیمه قابل اعتماد هستند؟

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که آیا بعضی شرکت های بیمه که خصوصی می باشند قابل اعتماد هستند یا خیر؟ و موجب درگیر شدن ذهن آن ها می شود. معمولاً تمام شرکت های بیمه چه خصوصی و چه دولتی برای تأسیس و شروع کار لازم است سرمایه و اموال کثیری چه منتقول و غیر منتقول را در شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک ضامن معتبر قرار دهد و آن را به شکل سپرده گذاری بگذارد تا در صورت مواجه شدن یک شرکت بیمه با یک مشکل در این جا بیمه مرکزی بتواند از افراد بیمه گذار حمایت کند و صدمات و خسارات وارد به بیمه گذار را پرداخت نماید. این قانون در اولویت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد که هر اتفاقی برای شرکت بیمه بیفتد برای افراد طلب کار جبران هزنیه خواهد کرد. در این میان بیمه گذاران عمر در اولویت مهمتری قرار دارند.

حال بعضی به مقایسه بانک با شرکت های بیمه می پردازند در صورتی که سیستم بانک با سیستم شرکت های بیمه بسیار متفاوت می باشد. در بیمه 3 نوع پرداخت وجود دارد از جمله پرداخت خسارت به بیمه گذار، پرداخت کارمزد به نمایندگان بیمه، پرداخت حقوق کارمندان شرکت بیمه مورد نظر.

حال این 3 نوع پرداخت باید از یک سری مراحل بگذرد و همه این موارد قابل کنترل می باشند، زیرا کارمزد نمایندگان و حتی حقوق کارمندان به شکل چک به حساب تک تک آن ها پرداخت شده و حتی پرداخت خسارت هم بعد از گذراندن یک سری مراحل صورت می گیرد که قابل نظارت می باشد.

عمر شرکت بیمه کشور ایران به 80 سال می رسد و رشد و پیشرفت شرکت های متعدد بیمه و افزایش تعداد بیمه شدگان نشان دهنده اعتماد افراد می باشد و نشان از وجود اطمینان در شرکت های بیمه است.

  • در کشور 7 رکن مهم اساسی وجود دارد که حتی با تغییر حکومت هم چنان به کار خود ادامه خواهد داد مانند بیمه ثبت احوال، ثبت اسناد و غیره به طور مثال افرادی که در زمان شاهنشاهی کار می کردند و دارای سابقه هستند، بعد از انقلاب هم سوابق آن ها ثبت شده است و ادامه پیدا می کند و مشکل در آن به وجود نمی آید.
  • حال در این میان حتی بانک ها هم بسیاری از مبادلات و کارها و اقدامات مالی شان را در شرکت های بیمه انجام می دهند. از جمله ساختمان و خانه و سلامت خودشان. در صورتی که اگر فرد بر روی طلا سرمایه گذاری کند احتمال دزدیده شدن آن وجود دارد. اگر بر روی ارز سرمایه گذاری نماید، احتمال کاهش قیمت ارز که بسیار بالا می باشد. زیرا نرخ تورم در کشور ایران بسیار نوسانی می باشد یا اگر سهام خریداری نماید ارزش سهام آن احتمال کم شدن دارد. در صورتی که اگر فردی بیمه عمر خریداری نماید، علاوه بر سودی که هر ساله به پول اصلی آن اضافه می شود، حتی پوشش هایی هم شامل حالش می شود. از جمله پوشش درمان، درمان بیماری های خاص و یا می تواند خانه امن برای منزل خود دریافت نماید و یا این که در زمان بیمه کردن خودروی خود از تخفیف بیمه استفاده نماید و چندین مزایای دیگر.

در آخر نتیجه می گیریم بیمه جزو شرکت های مورد اعتماد برای سرمایه گذاری و انجام کارهای خود بوده و حتی می توان خدمات بیمه را به صورت اینترنتی و از طریق سایت فروش بیمه نامه هم دریافت کرد. البته که در همین زمینه هم باید به سایت های معتبر رجوع شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

One thought on “آیا شرکت های بیمه قابل اعتماد هستند؟

  1. هادی نیک میگوید:

    باید یه آشنا مثل یه نمایندگی بیمه خوب یا یه کارمند توی شرکت های بیمه داشته باشی. اگه بتونن مفاد قراردادی که با بیمه میبندی رو برات توضیح بدن میتونی بیمه خوبی خریداری کنی و در نهایت اگه خدای نکرده اتفاقی افتاد بتونی خسارت خوب هم بگیری. در غیر اینصورت نمیشه همینجوری اعتماد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *