چگونه چادر ساده را به چادر دانشجویی تبدیل کنیم؟

تبدیل چادر ساده به چادر دانشجویی کار تقریبا آسانی است. به طوری که هر بانوی ایرانی که اندکی خیاطی کردن را بلد باشد قادر به انجام تبدیل چادر ساده و دوخت چادر دانشجویی خواهد بود. چادر ساده ایرانی به دلیل آنکه دست ها در زیر چادر قرار می‎گیرد در استفاده روزانه سختی های خودش را دارد. این در حالی‎ست که چادر های آستین دار از قبیل چادر دانشجویی پوشش راحتی دارند، و برای استفاده روزمره مناسب‎ترند. در ادامه همراه با ما باشید تا آموزش گام به گام تبدیل چادر ساده به چادر دانشجویی را بیاموزید.

مرحله اول:

 ابتدا چادر را تا بزنید، به طوری که سه گوش شود. در واقع ترکی بر روی ترکی قرار می‎گیرد.

خیلی از بانوان عزیز تمایل دارند جلوی چادر آنها دکمه قرار بگیرد. برای اینکار 3 سانت از لبه جلوی چادر را تا کنید و چرخ نمایید.

مرحله دوم:

دوباره چادر را تا می‎کنید. در این مرحله چادر شما به صورت سه گوش و چهار لایه در می آید.

بعضی از بانوان عزیز تمایل دارند پشت چادرشان گشادتر باشد. در صورتی که شما نیز جزوی از افرادی هستید که ترجیح می‎دهید، چادر دانشجویی شما آزاد تر باشد در مرحله دوم که پارچه خود را تا می نمایید، قسمت دو لبه چادر را دقیقا بر روی یکدیگر نیاورید. طرفی که دو لایه بسته می باشد را از لایه بالایی اش بین 5 تا 7 سانت فاصله بدهید.

مرحله سوم:

بعد از این مرحله، یک طرف پارچه ها را که تا زده اید بسته و طرف دیگر باز است. از طرفی که پارچه شما بسته است، قسمت مربوط به دست را دربیاورید.

از فرق سر تا مچ دست خود را اندازه بزنید، و به این مقدار 5 الی 10 سانت اضافه نمایید.

10 سانت اضافی برای آن است که دست شما در هنگام حرکت و بالا دادن آستین کشیده نشود.

مقدار اندازه گرفته شده را توسط خط کش بر روی طرف لایه بسته چادر علامت بزنید.

مرحله چهارم:

چادر دانشجویی نسبت به دیگر چادرها یک مقدار تنگ تر می باشد. مقداری که می خواهید تنگ تر باشد را از طرف پایین قسمت لایه به سمت لایه باز را به اندازه 30 الی 50 سانت اندازه بزنید و علامت گذاری نمایید.

مرحله پنجم:

دو قسمت علامت گذاشته شده را در مرحله 4 و 5 را با خط صاف به یکدیگر وصل نمایید. دقت کنید حال نسبت به خط صاف باید به صورت هلالی با موج کم برش را انجام دهید.

مرحله ششم:

بعد از برش خواهید دید که قسمت پایین به صورت چند لایه می‎شود. از انتهای پایین کار به صورت حلالی برش بزنید تا لایه ها صاف شوند.

مرحله هفتم:

قسمتی را که در مرحله 5 برش زدید قسمت بالای ان به اندازه ای که مچتان باز نگه دارید و مابقی قسمت ها را بدوزید.

نکته : اندازه معقول اندازه دست 18 تا 20 سانت می باشد. قسمت 18 سانت را اندازه بگیرید و در انتهای این اندازه به صورت یک 3 گوش کوچک برش را انجام دهید.

مرحله هشتم:

لایه چهار گوش چادر را باز نمایید و زیر دو طرف مربوط به دست ها را بدوزید.

مرحله نهم:

دور مچ دست را تمیز دوزی نمایید. می‎توانید به مدل زیگزاگی بدوزید یا ریشه بندی نمایید. بعد از تمیز دوزی، می توانید دور تا دور مچ دست چادر را با استفاده از تورهای نازک یا نواری تزئین نمایید. این کار را بسته به نوع سلیقه خود انجام دهید. (گیپور، تور، نوار)

در این مقاله با نحوه دوخت چادر دانشجویی و الگوی آن آشنا شدید. همچنین آموختید که در صورت داشتن چادر ساده می‎توانید به راحتی آن را تبدیل به چادر دانشجویی نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۸ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *