جلوه‌های ولایت‌پذیری و موثر در زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (ع)

رعایت حجاب

حجت‌الاسلام فوادیان با بیان‌اینکه در زمینه‌سازی برای ظهور مهمترین عامل ولایت‌پذیری است، گفت: رعایت حجاب هم از جلوه‌های ولایت‌پذیری است. دو نقیصه مهم عصر غیبت برای زنان، بی‌حیایی و بی‌عفتی است.

حجت الاسلام «محمدرضا فوادیان» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، درباره ارتباط حجاب با تحقق سبک زندگی منتظرانه، اظهار کرد: امام عصر(عج) در دعای «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِيقَ الطَّاعَةِ…» برای افراد و اصناف مختلف دعا می کنند و وقتی نوبت به جامعه بانوان می رسد، عرضه می دارند: «عَلَى النِّسآءِ بِالْحَیآءِ وَ الْعِفَّهِ» یعنی خدایا! به جامعه زنان عفت و حیا ارزانی بدار.

این کارشناس مهدوی ادامه داد: این یعنی دو نقیصه مهم عصر غیبت برای زنان، بی حیایی و بی عفتی است. ما اعتقاد داریم حجاب و عفاف و حیا برای زن و مرد است و صرفاً به زنان اختصاص ندارد اما از آنجایی که خلقت زن با مرد تفاوت هایی دارد و جاذبه های کلامی و رفتاری او متفاوت از جامعه مردان است، لذا تحقق رسالتی که خدا برایش در نظر گرفته و شکوفایی استعدادهایش، به دستورالعمل هایی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: حجاب، زن را از خطرات و تهدیدات مصون می دارد. شخص علاقمند به امام زمان(عج) درصدد کسب رضایت ایشان است. باید توجه داشت بی عفتی، بی حیایی و بی حجابی مورد رضایت حجت خدا نیست اگر در پی کسب رضایت ولی خدا در سبک زندگی هامان هستیم باید به عوامل این رضایت توجه کنیم.

حجت الاسلام فوادیان تاکید کرد: از مسائل مهم در رشد حیات فردی، خانوادگی و اجتماعی مسئله تربیتی و رفتاری است، از زنان خواسته شده در تعامل با نامحرم حجاب داشته باشند اما در تعامل با محارم دستورات دیگری به آنها توصیه شده است. انسان روابط چهارگانه ای با خدا، خود، خلق و طبیعت دارد و تنها در رابطه با خلق و دیگران است که حجاب معنی می یابد و مصالح آن نیز به خود فرد بازمی گردد.

 

وی در ادامه بیان کرد: در زمینه سازی برای ظهور باید اضطرار به وجود حجت برای جامعه معنی و مفهوم بیابد و از ولی زمان تبعیت کنند، جامعه ای برای ظهور ولی خدا مهیا می شود که افراد آن جزئی ترین مسائل را به دلیل آنکه در منظر امام زمان(عج) هستند، رعایت و اینچنین ولایت پذیری را تمرین می کنند.

حجت الاسلام فوادیان ابراز کرد: رعایت حجاب هم از جلوه های ولایت پذیری است، البته این بدان معنا نیست که اشخاص بدحجاب و بی حجاب، دشمن ولی خدا هستند بسیاری از بدحجابی ها و بی حجابی ها معلول ناآگاهی است، چون سبک زندگی ها به گونه ای است که دین کارکردهایش را به منصه ظهور نرسانده است.

وی با اشاره به کتاب های «حجاب، میوه شناخت» و «گرانفروش ها به بهشت می روند» درباره حجاب، خاطرنشان کرد: رعایت حجاب به شناخت انسان و پی بردن به جایگاه الهی خویش باز می گردد، اگر انسان اینها را درک کرد این حکم دینی را می پذیرد و این مهم برای او مصونیت اجتماعی می آورد. برای همین است که می بینیم بانوان محجبه در کشورهای غربی با همه فشارها و محدودیت ها، حاضر به دست کشیدن از حجاب خود نیستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *