چه مدل چادری برای خواستگاری مناسب است

چادر خواستگاری

از گذشته در کشور ما پوشش رایج زنان در مراسم های مختلف با چادر همراه بوده است. امروزه نیز در بسیاری از مراسم ها اعم از عقد و عروسی، بانوان از چادر در رنگ و طرح های مختلف استفاده می نمایند. چادر خواستگاری نیز یکی از نمونه های چادر مجلسی است که در مراسم های مربوط به عروسی به ویژه در جلسه خواستگاری مورد استفاده عروس محجبه قرار می گیرد.

چادر خواستگاری همانند چادر میزبان و یا سایر چادر های مجلسی مدلی ساده و پارچه ای اعلا و بسیار با کیفیت دارد؛ که بهتر است در رنگ های روشن برای مراسم عقد و عروسی انتخاب شود.

چادر عروس در مراسم های مختلف

وقتی صحبت از چادر عروس می شود منظور کلیه مدل های چادر و چادر نماز و ست عبادت است که برای یک عروس محجبه خریداری می شود. ویژگی کلی این مدل از چادر ها رنگ روشن و عموماً سفید آن ها است که در برخی موارد بر حسب سلیقه تا میزانی دارای تزئینات و … نیز می باشد که می تواند زیبایی چادر را افزایش دهد.

بنابراین منظور از چادر عروس تمام مدل های چادر خواستگاری، چاَدر نامزدی، چادر بله برون، چادر عقد و یا حتی چادر نماز عروس نیز می باشد که برای عروس خانم ها طراحی و تولید می گردد.

چادر خواستگاری

چادری که عروس خانم ها در مراسم خواستگاری سرمی کنند؛ شباهت بسیار زیادی با مدل های مختلف چادر میزبان دارد که بانوان در مجلس ها، دورهمی ها و مهمانی ها استفاده می نمایند. برای انتخاب رنگ چادر خواستگاری محدودیتی ندارید. ممکن است شخصی از رنگ های روشن برای جلسه خواستگاری استفاده نکند؛و این اصلا ایرادی ندارد. از سوی دیگر برخی معتقدند پوشیدن رنگ های روشن به خصوص رنگ سفید در جلسه خواستگاری که اغلب اولین جلسه دیدار و آشنایی خانواده ها و عروس و داماد می باشد؛ به منزله جواب مثبت شما به عنوان عروس می باشد.

به همین دلیل است که اغلب در انتخاب رنگ چادر خواستگاری علاقه ای به رنگ های روشن و یا سفید ندارند. در این صورت رنگ هایی مانند سبز، آبی، نسکافه ای و … می تواند انتخاب های مناسبی برای شما در روز خواستگاری به شمار رود.

توصیه ای دیگر برای خرید چادر خواستگاری، دقت به طرح و نقش آن می باشد. بهتر است از چادر ساده بدون نقش های شلوغ و گل های درشت برای جلسه خواستگاری استفاده نمایید. توجه داشته باشید که همیشه اولین موردی که نگاه و نظر اشخاص را به خود معطوف می نماید؛ ظاهر فرد است. بنابراین با انتخاب رنگ و نقش مناسب برای چادر خواستگاری یک استایل محجبه عالی را برای خود ایجاد نمایید.

چادر بله بران

اغلب چادر بله برون یا چادر نامزدی یکی است که چادری به رنگ سفید و یا چادر رنگی در رنگ های روشن مانند گلبهی، شیری و … برای عروس خانم ها تهیه می گردد. چادر و یا پارچه چادری که برای این مراسم استفاده می شود؛ جز خرید عرو به حساب می آید. البته امروزه بسیاری از خانواده ها آیتم های دیگری را نیز علاوه بر چادر عروس خریداری می نمایند که عبارت است از، کیف و کفش عروس، لباس مجلسی پوشیده عروس برای مراسم نامزدی و یا عقد و …، لوازم شخصی عروس و … . البته بسیاری چادر خواستگاری و چادر عروس برای مراسم های دیگر را نیز یکی می دانند.

چادر عقد

چادر عقد چادری به رنگ سفید است که برای مراسم عقد در محضر و یا در منزل و یا جشن عقد مورد استفاده عروس خانم ها قرار می گیرد. البته اغلب عروس های محجبه مایل به پوشیدن لباس مجلسی پوشیده به رنگ سفید و استفاده از چادر بر روی آن هستند.

به عبارت دیگر برای عقد محضری می توانید یک حجاب استایل متفاوت در زیر چادر داشته باشید که در عین حال زیبایی، حجاب کاملی را نیز برای شما فراهم می آورد.

لباس عقد محضری پوشیده برای عروس های محجبه

بسیاری از عروس خانم های تمایل به استفاده از لباس های پوشیده مانند پیراهن بلند و آزاد، کت و دامن و یا کت و شلوار و … در زیر چادر عروس هستند. این استایل می تواند به زیباتر دیده شدن عروس با حجاب و خوش استایل نیز کمک نماید.

انتخاب چادر برای عقد محضری

برای انتخاب چادر عقد مواردی مانند رنگ، جنس، کیفیت و مدل چادر وجود دارد که سبب می شود به کلی با سایر نمونه ها چادر مجلسی مانند آنچه به عنوان چادر خواستگاری بر سر داشتید؛ متفاوت باشد. به عنوان مثال چادر عقد لازم است تا حتما به رنگ سفید باشد. البته در انتخاب رنگ سفید برای چادر عروسی خودتان مختار هستید تا کاملا بر طبق سلیقه خودتان عمل نمایید. اما آنچه بر طبق عرف و فرهنگ ما وجود دارد؛ لباس عروس و هر آنچه متعلق به این مراسم است در رنگ سفید و رنگ های روشن تهیه می گردد.

پوشیدن چادر در روز عروسی

جشن عروسی به عنوان آخرین مرحله از مراسم های مربوط به عروس از روز اول و جلسه خواستگاری تا عروسی می باشد. بسیاری برای پوشش بیشتر از چادر ساده مانند چادر خواستگاری اما در نگ سفید، در روز عروسی بر روی لباس عروس خود سر می کنند. البته امروزه حتی یک عروس محجبه یا یک حجاب استایل حرفه ای نیز کمتر دیده می ود که از چادر بر روی لباس مجلسی و یا لباس عروس استفاده نماید.

این به این معنا نیست که اشکالی در حجاب آنان وجود دارد؛ بلکه بر خلاف آنچه اغلب تصور می نمایند؛ امروزه لباس مجلسی پوشیده بسیار زیبایی طراحی و تولید می گردد که برای خانم های چادری و محجبه بهترین انتخاب می باشد. به همین دلیل است که روز به روز بر تعداد عروس های محجبه و خوش استایل افزوده می گردد. عروس با حجاب با پوشش های متنوع و لباس های پوشیده بسیار شیک از روز خواستگاری تا جشن عروسی مانند نیم چادر و دامن، چارشف و خیمار عروس در رنگ سفید، تونیک و دامن جواهردوزی شده، ست چادر و روسری مروارید دوزی و … که نه تنها بسیار زیبا و شیک هستند؛ بلکه پوشش کاملی نیز دارند.

چادر به عنوان هدیه عروس

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم؛ بسیاری از خانواده ها رسم دارند تا برای عروس چادر و یا پارچه چادری به عنوان هدیه خریداری می نمایند. این رسم از دیرباز در ایران وجود داشته است؛ که در یکی از مراسم هایی که مربوط به تقدیم هدایا می باشد؛ چادر عروس و یا پارچه های نفیس نیز برای عروس و یا خانواده عروس از طرف داماد آورده می شود. البته بعضی چادر مجلسی با پارچه کار شده و برخی چادر نماز و ست عبادت را به عنوان هدیه عروس در نظر می گیرند؛ که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

فرق چادر عروس با چادر نماز عروس

چادر عروس نیز مانند چادر خواستگاری، یک چادر مجلسی است که اغلب در مدل شبیه به چادر ساده سنتی و بدون هیچ الگو و برش خاصی تولید می گردد. آنچه در رابطه با چادر عروس بسیار حائز اهمیت می باشد؛ پارچه چادر می باشد که از جنس بسیار با کیفیت و اعلائی تهیه شده باشد. چادر عروس دارای تزئیناتی از قبیل جواهردوزی، مروارید دوزی، سنگ دوزی و … نیز می باشد که بر ارزش و زیبایی آن می افزاید.

در مقابل آنچه به عنوان خرید چادرنماز عروس در نظر گرفته می شود؛ یک ست عبادت است که صرفا برای نمازخواندن مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین لازم است تا مدلی پوشیده تر و کاربردی تر داشته باشد. حجاب فاطیما طراح و ارائه دهنده انواع چادر نماز و پک عبادت عروس در مدل های مختلف در رنگ های روشن و بسیار زیبا می باشد که هر عروس محجبه و خوش استایلی می تواند به راحتی مدل مورد نظر خود را از میان نمونه های متنوع آن برگزیند.

بنابراین اگر شما نیز به عنوان یک عروس با حجاب و علاقمند یه نماز و عبادت پروردگار به فکر تهیه کی چادر نماز زیبا و ست عبادت شامل سجاده، جانماز عروس به همراه کیف نماز هستید؛ بهترین مدل ها مانند چادر ساتن ساده، چادر ساتن دانتل دوزی، چادر سفید ساده و … را در این صفحه مشاهده نمایید.

چادر نماز عروس یا چادر نماز جهیزیه

بسیاری چادر نماز عروس و چادر جهیزیه را یکسان می دانند. اما برای شفافیت بیشتر موضوع باید به این موضوع اشاره کنیم که اغب چادر نماز عروس به چادر نمازی گفته می شود که برای نماز عروس در نظر گرفته می شود و در مدل های شیک و مجلسی طراحی و دوخته می شود. این چادر نیز دارای تزئیناتی می باشد که می تواند زیبایی آن را نیز دو چندان نماید.

اما چادر جهیزیه و یا همان چادر نماز جهیزیه چادری و یا ست نمازی می باشد که طرح های ساده تر برای نمازگزاران دیگری که ممکن است در منزل تازه عروس مهمان باشند؛ تهیه می گردد. چادر مهمان و یا چادر نمازی که برای آنان در نظر گرفته می شود؛ اغلب چادر نخی کودری، چادر تترون گلدار در مدل های ساده و یا چادر آستین دار و یا چادر کیسه ای نخی می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *