کدام چادر مشکی بهتر است؟

کدام چادر مشکی بهتر است؟ سوالی که در دنیای بزرگ چادر ها جواب دادن به آن واقعاً کار دشواری است! برای پیدا کردن چادر مشکی مناسب باید به دو نکته توجه داشت تا بتوان چادری مطابق با سلیقه و نیاز خود خریداری کرد، این دو نکته همان جنس پارچه و مدل چادر هستند و ما در ادامه این مطلب از شهر حجاب تولید کننده بزرگ چادر مشکی در مشهد به تفضیل این دو نکته را برای شما توضیح خواهیم داد. ما در این مطلب سعی بر این داشته ایم که کلیه پارچه های چادری و مدل های چادر را به شما معرفی کنیم و شما را در خرید بهتر چادر یاری کنیم. امید است که پس از مطالعه این مقاله شما به پاسخ سوال کدام چادر مشکی بهتر است رسیده باشید.

مقایسه انواع پارچه های چادر مشکی

پارچه های چادری:

کن کن

چادر خبرنگاری کرپ کن کن ژرژت شهر حجاب مدل 8020

این جنس پارچه چادر را همه به براق بودن می شناسند، کن کن بسیار سبک و کم حجم بوده و برای استفاده روزمره مناسب است. اگر دنبال پارچه مناسبی برای فصول گرم و استفاده روزمره می گردید کن کن خنک ترین و سبک ترین چادری است که می توانید پیدا کنید. دوام و استحکام پارچه های کن کن مورد قبول همگان است چرا که این پارچه علاوه بر استحکام بالا پرز نمی دهد و رنگ عوض نمی کند.

ژرژت

چادر مانتو افرا کن کن

ژرژت نوعی پارچه کرپ نازک است. این پارچه لطیف معمولا از ابریشم خالص تهیه می شود اما از الیاف مصنوعی نیز می توان آن را تهیه کرد. این پارچه سبک، ظریف و مات است. ژرژت بر خلاف ظریف بودنش بدن نما نیست و مات بودن رنگ پارچه های ژرژت سبب می شود تا مانتو شما از زیر چادر نمایان نشود. همچنین باید توجه داشت که بر خلاف انتظار ژرژت از استحکام بالایی برخوردار است، این پارچه کمی سر بوده و برای فصول گرم مناسب است.

کرپ مات

پارچه کرپ پارچه سنگین و ماتی است. این پارچه چندان برای استفاده روزانه مناسب نیست و بهتر است در فصول سرد که استفاده از پالتو در زیر چادر سخت می شود از چادر های جنس کرپ مات استفاده کنید.

کرپ حریر اسود

چادر اسماء کرپ حریرالاسود شهر حجاب مدل ۸۰۵۴

پارچه کرپ یا حریر اسود تنوع بسیار بالایی داشته و در وزن ها و رنگ های مختلف استفاده می شود. یکی از برتری های چادر مشکی حریر اسود نسبت به سایر چادر ها این است که رنگ این پارچه به بوری نمی زند. چادر هایی با جنس کرپ خاک و پرز نمی گیرند، دوام بالایی دارند، چروک نمی شوند و تار و پود شان مشخص است.

کرپ کریستال

این جنس پارچه برای چادر های مدل دار مناسب است، چون ریزش زیبایی داشته و حالت مخملی دارد. پارچه کرپ کریستال بسیار ظریف بوده و تار و پودش با چشم دیده نمی شود. پارچه کرپ کریستال در دو نوع کره ای و ژاپنی در بازار موجود است که نوع ژاپنی آن قیمت بالاتری داشته و کیفیت آن از نوع کره ای به مراتب بالاتر است.

پارچه های ترکیبی:

کن کن ژرژت

همان طور که از نامش هم مشخص است این جنس پارچه ترکیبی از دو نوع پارچه کن کن و ژرژت است. این پارچه ظرافت ژرژت و استحکام کن کن را یکجا دارد و جنسش کمی زبر است. همچنین شق و رق بودن این پارچه آن را تبدیل به چادری مجلسی کرده است.

کرپ کن کن ژرژت

سه تا از بهترین و محبوب ترین جنس های پارچه چادر مشکی کرپ، کن کن و ژرژت هستند و ترکیب این سه پارچه می تواند چادری زیبا، با کیفیت و با دوام را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

مقایسه انواع مدل های چادر مشکی

عربی:

چادر لبنانی صدفی

این مدل چادر چندان تفاوتی با چادر لبنانی ساده ندارد، در واقع تنها بخش تفاوت چادر لبنانی و چادر لبنانی صدفی بخش چانه یا مقنعه و زیپی است که در چادر صدفی به چادر اضافه می شود. چادر لبنانی آستین ندارد و فقط بخشی برای بیرون آوردن دست ها در آن طراحی شده است، چادر لبنانی یا چادر لبنانی صدفی حالت خفاشی دارد و برای بانوان شاغل مناسب است.

چادر جده عربی

چادر جده عربی یا چادر عبایی در دو نوع بدون آستین و آستین دار در بازار موجود است. این مدل چادر از اصیل ترین چادر های عربی است و حالت عبایی دارد. در چادر جده به دلیل عرض زیادی که دارد پارچه زیادی مصرف می شود و مدل آستین دار آن برای حمل وسایل بسیار مناسب است.

چادر بیروتی بحرینی

چادر بحرینی ترکیبی از دو چادری است که در قبل معرفی کردیم یعنی چادر جده و چادر لبنانی. چادر بیروتی بحرینی به دلیل وجود کاپ روی سر، نقاب و کش در دو طرف چادر از حجاب کاملی برخوردار است و برای استفاده روزمره، رانندگی و برای بانوان شاغل مناسب است.

چادر اماراتی

این مدل چادرِ سبک جدید از باقی مدل های چادر عربی اندامی تر است، حدود ۴۰ سانتی متر آستین دارد و جلوی آن باز است. به دلیل جلو باز بودن چادر اماراتی این مدل برای بانوان شاغل چندان مناسب نیست اما برای رانندگی و خرید خانه گزینه مناسبی است.

ایرانی:

چادر دانشجویی

چادر دانشجویی همان چادر سنتی ایرانی است با این تفاوت که این مدل چادر آستین دار بوده و به عبارتی شکافی برای بیرون آوردن دست ها در آن طراحی شده است. چادر دانشجویی جلو باز است و در عین شیک و مرتب بودن چندان برای استفاده روزانه مناسب نیست.

چادر کمری قجری

قدمت چادر کمری به دوران قاجار می رسد و آزادی عمل زیادی به بانوان می بخشد، این چادر عرض زیادی دارد بنابراین برای خانم های درشت هیکل و باردار مناسب است. کمربند طراحی شده در چادر قجری از وزن آن کم می کند و امکان رو گیری نیز با این چادر فراهم است.

مجلسی:

چادر گلدوزی

چادر های گلدوزی شده انتخاب مناسبی برای مهمانی ها و مجالس هستند، علاوه بر این چادر های گلدوزی شده شهر حجاب همگی توسط تیم این برند طراحی و تولید می شوند بنابراین طرح منحصر به فردی دارند و شما آنها را در سر هیچ کس دیگری نمی بینید.

 

کلام آخر

در نظر داشته باشید که تمام مدل ها و پارچه های معرفی شده در این مقاله در فروشگاه شهر حجاب موجود هستند. شهر حجاب سعی کرده تا در این مقاله به خوبی سوال کدام چادر مشکی بهتر است را به شما پاسخ دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۲ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

One thought on “کدام چادر مشکی بهتر است؟

  1. :) میگوید:

    سلام من یه چادر عربی میخوام که خیلی خیلی خیلی مشکی باشه اما اصلا براق نباشه فقط خیلی مشکی باشه میشه راهنمایی کنید چه جنسی از بین پارچه های چادری هست ؟ ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *