از چه پاک کننده هایی برای پاک کردن آرایش استفاده کنیم؟

از چه پاک کننده هایی برای پاک کردن آرایش استفاده کنیم؟

پاک کردن آرایش اصولی دارد که برای داشتن پوست سالم باید به آن توجه کرد. محصولات مختلفی برای پاک کردن آرایش تولید می شود که هر یک با هدف تمیز کردن بقایای مواد آرایشی از روی پوست مورد استفاده قرار می گیرند. متاسفانه برخی از بانوان اعتقادی به پاک کردن صحیح آرایش از صورت نداشته و آن را به شست و شو با آب و صابون بسنده می کنند. در حالی که از زیان های وارد شده به لایه های پوستی خود بی خبر هستند. ما در این مقاله از سایت لاکوجان سعی داریم تا انواع پاک کننده آرایش را معرفی کنیم. برای آشنایی با روش های اصولی پاک کردن آرایش از صورت، تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

پاک کننده های آرایش

انواع پاک کننده آرایش

بسیاری از پاک کننده های آرایشی علاوه بر تمیز کردن میکاپ از سطح پوست، خواص دیگری را نیز به دنبال دارند. بانوان بسته به نیاز پوستشان می توانند از پاک کننده آرایشی مد نظر خود استفاده کنند. در ادامه به معرفی چند پاک کننده کاربردی اشاره خواهیم کرد:

ژل شست و شوی صورت

ژل شست و شوی یکی از انواع پاک کننده های صورت است. این نوع از پاک کننده های به صورت عمقی وارد لایه های سلول شده و آلودگی و مواد شیمیایی مضر را از آن می زدایند. فرمولاسیونی که برای ژل پاک کننده استفاده می شود نرم و لطیف بوده و سبب افزایش درخشندگی و شفافیت پوست پس از چندبار استفاده می شود. غلظت بالای ژل شست و شو سبب ذخیره مقدار زیادی از مولکول های آب در آن شده است. به همین دلیل وقتی پس از نفوذ به سلول سریعا مشکلات خشکی پوست را برطرف می کنند و سبب افزایش ذخیره آب سلول ها می شوند.

ژل شستشوی صورت انتخاب خوبی به عنوان پاک کننده روزمره به حساب می آید و عمدتا از قیمت مناسبی برخوردار است. این پاک کننده آرایش سازگاری بسیار خوبی برای پوست ایجاد می کنند و متناسب با انواع تیپ پوستی نیز تولید می شود. به این ترتیب میزان چربی در سطح پوست تنظیم شده و منافذ سلولی کنترل می شود. استفاده منظم از ژل های شست و شو برای پاک کردن آرایش علاوه بر پاکسازی عمقی، سبب حفظ اسیدیته پوست خواهد شد. به همین دلیل سطح پوست برای بروز آکنه، جوش و هر گونه لکه پوستی نامساعد می شود.

فوم شست و شوی صورت

فوم ها انواع دیگری از پاک کننده صورت هستند که به صورت کف از ظرف خارج می شوند. فوم ها بافت نرم و لطیفی دارند به همین دلیل هنگام استفاد روی پوست حس خوبی را به وجود می آورند. هر گونه آلودگی، چربی اضافه، مواد شیمیایی و… به کف این پاک کننده جذب می شود و به سرعت از سطح پوست جدا می گردد. پس از اولین استفاده فوم شست و شو، شاهد درخشش پوست خو خواهد بود. فوم های شست و شو مانند بسیاری از پاک کننده های دیگر علاوه بر پاکسازی پوست به تقویت آن نیز کمک می کنند.

برای استفاده از فوم شست و شو ابتدا مقداری از آن را در کف دست ریخته و روی صورت ماساژ دهید. پس از 1 الی دو دقیقه ماساژ دورانی با آب ولرم آب کشی کنید. این پاک کننده به تامین رطوبت سلول ها کمک کرده و از خشک شدن آن ها جلوگیری می کند. اما نکته ای که در هنگام خرید فوم شست و شوی صورت باید به آن توجه داشته باشید، تناسب آن با تیپ پوستی شماست. به این ترتیب اسیدیته سطح پوست نرمال می ماند. استفاده از فوم های شوینده به افزایش جوانی و شادابی پوست بانوان کمک می کند.

میسلار واتر

یکی از بهترین پاک کننده های آرایشی انواع میسلار واترها هستند. این محصولات از ترکیبات آب و چربی طبیعی تولید می شوند و توانایی حل کردن مواد شیمیایی را در خود دارند. این نوع از پاک کننده ها توانایی بالایی در جذب آلودگی پوست داشته و لایه های عمقی سلول را کاملا تمیز می کنند. یکی از مزیت های مهم میسلار واتر، عدم نیاز به شست و شو پس از استفاده است. این پاک کننده غلظتی شبیه به آب داشته و باید به همراه پدهای پنبه ای مخصوص مورد استفاده قرار گیرد. میسلارواتر به راحتی مواد آرایشی را از روی پوست جدا می کند و اثری از آن ها روی پوست باقی نمی گذارد.

این پاک کننده آرایشی مفید به خصوص در سفر کار راه انداز است. چرا که نیازی به شست و شو با آب نداشته و به سرعت پاکسازی پوست را انجام می دهد. در خرید این محصول نیز باید از سازگاری آن با تیپ پوستی خود اطمینان حاصل کنید. برای استفاده از میسلارواتر مقداری از آن را روی پد پنبه ای بریزید تا نمدار شود. سپس به سطح پوست در جهت داخل به خارج بکشید. خواهید دید با چه سرعتی مواد آلوده را از پوست جدا می کند.

پاک کننده آرایش

شیرپاک کن

شیرپاک کن بر خلاف سایر محصولات پاک کننده بافت خامه ای دارد. این محصول به صورت مستقیم روی پوست قرار می گیرد و نیاز به شست و شو دارد. این پاک کننده بدون هیچ گونه صدمه ای به سلول های پوستی باعث تمیز شدن مواد شیمیایی از سطح آن ها می شود. شیرپاک کن مانند میسلار واتر کف نمی کند اما برخلاف آن بدون نیاز به پد پنبه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این پاک کننده هر گونه چربی اضافه، آلودگی، گرد و غبار و… را از لایه های زیرین پوست جدا کرده و تنفس سلولی را تسهیل می کند.

مقداری از شیر پاک کن را در دستتان بریزید و کف دست را به هم بمالید تا کاملا پخش شود. سپس دست ها را روی پوست صورت به شکل دورانی حرکت دارید. ماساژ دادن باعث جدا شدن مواد آرایشی و آلودگی از سطح پوست شده و نفوذ مواد شیر پاک کن را به لایه های زیرین تسهیل می کند. پس از چند دقیقه ماساژ دادن صورتتان را با آب ولرم آبکشی کرده و با حوله نرم خشک کنید. در این پاک کننده آرایشی ویتامین های مفیدی قرار دارد که به تقویت سلول های آسیب دیده پرداخته و صدمات پوستی را کاهش می دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *