تفاوت چادر دانشجویی و خبرنگاری

 چادر دانشجویی بدون شک پرفروش ترین مدل در بین بانوان جوان و شیک پوش می باشد. دلیلش هم شباهت بسیار زیاد به مدل سنتی ایرانی است.
تفاوت چادر دانشجویی در راسته بودن برش و قابلیت بیرون اوردن دست ها از طریق مچ های 10 سانتی می باشد لذا بانوانی که دارای عرض شانه کم و یا معمولی هستند از این مدل رضایت بیشتری دارند.
در حرکاتی که نیاز به بالا بردن دست ها می باشد کمی ضعیف است مانند بغل گرفتن بچه ها و …
دست ها در حالت افتاده به سادگی حرکت دارند و بانوان می توانند بدون برهم زدن فرم چادر بعضی از حرکات لازم دست برای اموراتی مانند حمل کیف و ساک خرید یا گرفتن دست بچه ها و هل دادن کالسکه و … را انجام دهند.در چادر دانشجویی امکان استفاده از کیف در زیر چادر و روی چادر وجود دارد، امکان روگیری در این چادر همانند چادر سنتی ایرانی فراهم است و همچنین به واسطه کش تعبیه شده در ناحیه سردر صورت عدم رو گیری بر روی سر میماند.

بانوان لاغر و میانه اندام احساس پوشش کامل دارند. بانوان درشت اندام اگر احساس پوشیدگی نسبتا کامل را بخواهند مدلهای عربی(لینانی،جده،اماراتی،بحرینی و…)از این لحاظ برایشان مناسب تر است.

چادر احساس راحتی

با توجه به نبود آستین های بلند حرکات دست در حالت افتاده ساده و راحت است و در مواقع لزوم به بالا بردن دست ها زیر مچ دست احساس کشیدگی مانع راحتی شماست.

  چادر احساس پوشیدگی

بانوان لاغر و میانه اندام احساس پوشش کامل دارند. بانوان درشت اندام اگر احساس پوشیدگی نسبتا کامل را بخواهند مدلهای عربی (لینانی،جده،اماراتی،بحرینی و…)از این لحاظ برایشان مناسب تر است.

  چادر حالت چاقی-لاغری

اگر می خواهید چادر شما را لاغر نشان دهد و قصد خرید مدلهای آستین بلند مثل ملی، شالدار یا لبنانی و … ندارید در میان تمام مدلهایی که فاقد استین بلند هستند این مدل بهترین گزینه می باشد.

چادر مناسب دانش آموزی و دانشجویی

از لحاظ زیبایی از بهترین ها و پرفروش ترین هاست. از لحاظ کارایی به دلیل عدم وجود آستین بلند که مانع حرکت دست ها و حمل کیف روی پشت شانه می شود مناسب نیست.

 چادر مناسب اداره

از لحاظ آراستگی و رعایت شئون اداری محبوبیت بالایی در میان بانوان شاغل در هر رده اداری دارد.
از لحاظ کاربرد و راحتی بدلیل عدم وجود آستین بلند به اندازه مدلی مثل ملی یا لبنانی که آستین بلندی دارند راحت نیست.

چادر مناسب مهمانی

ظاهر باوقار و آراسته ای که این مدل با پارچه سوپر کن کن و گلدوزی روی مچ دست آن به بانوان شیک پوش می دهد باعث می شود کمتر بانویی در مقابل انتخاب این مدل مقاومت داشته باشد.
نکته: با توجه به مرور زمان از لحاظ حفظ زیبایی، تزیین با گلدوزی ثبات و دوام دارد و زیبایی خود را از دست نمی دهد.

چادر مناسب رانندگی

نسبت به مدلی مانند ملی یا لبنانی کمی ضعیف می باشد.

 چادر حالت اجتماعی

از لحاظ آراستگی و زیبایی بانوان زیادی این مدل را همیشه استفاده می کنند. از لحاظ کارایی با توجه به عدم وجود استین بلند و حرکات محدود دستها راحتی کمتری نسبت به مدل ملی یا لبنانی یا شالدار دارد.

 چادر بهار و تابستان

با پارچه کرپ احساس خنگی و راحتی بیشتری به بانوان می دهد. البته با رعایت پوشش مانتو ساده با لباس مناسب پوشیده، زیرا جلوی چادر با دکمه یا زیپ بسته نمی شود.

 چادر پاییز و زمستان

با البسه گرم مانند پالتو یا کاپشن های بسیار ضخیم قابل استفاده نیست و آز آراستگی کمی خارج می شود.

چادر حالت بارداری و مادری

از لحاظ راحتی کمی زحمت دارد، بعد از تولد تا 4 – 5 سالگی در بعضی از امورات مربوط به مادری مانند گرفتن دست بچه ها یا هل دادن کالسکه که نیاز به بالا آوردن دست ها نیست به مادران احساس راحتی می دهد.
در حالات دیگر مانند بغل گرفتن و … مادران را به زحمت می اندازد.
در دوران بارداری از لحاظ زیبایی بسیار مناسب است ولی از جهت پوشش کامل بدن بستگی به افراد دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۸ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *