مقایسه تفاوت و شباهتهای چادر لبنانی و چادر جلابیب شهر حجاب

تفاوت و شباهت چادر لبنانی و جلابیب

امروزه برای راحتی و سهولت استفاده از چادر تنوع زیادی در بین آنها وجود دارد. انواع چادرهای مدل دار ایرانی و عربی که انتخاب را کمی سخت کرده است، بدین منظور سعی کرده ایم در این مقاله ویژگی ها، تفاوت ها و شباهت های دو چادر پر طرفدار یعنی چادر لبنانی و جلابیب را ارائه دهیم تا بتوانیم به انتخاب سریع تر و بهتر شما کمک کرده باشیم.

معرفی چادر لبنانی

این چادر از دسته چادرهای عربی با قواره بزرگ می باشد که جلوی چادر با زیپ مخفی بسیار ظریف بسته می باشد و  نقاب بالای سر (باعث جلوگیری ازدیده شدن موها می شود) و  روبند و کش از دیگر ویژگیهای ارزشمند چادر لبنانی می باشد.

چادر لبنانی صدفی کرپ حریرالاسود شهر حجاب مدل ۸۰۳۱

معرفی چادر جلابیب

چادر جلابیب نیز از دسته چادرهای ایرانی است که جزو چادرهای کم قواره محسوب می شود ولی به تنگی چادر ملی نیست و آزادتر است. چادر جلابیب جلو بسته با زیپ مخفی می باشد و دارای کش بالای سر، کاپ بالای سر و نقاب یا پوشیه و یا روبند می باشد.

آستین چادر جلابیب به گونه ای است که در صورت تمایل می توانید با بستن زیپ آستین آن را کیپ دستتان کنید. و البته از ویژگی ها دیگر این چادر جیب مخفی آن است که در جلو چادر کنار زیپ قرار گرفته و برای استفاده موبایل و کیف پول مناسب است.

چادر حجاب جلابیب کرپ حریرالاسود شهر حجاب مدل ۸۰۷۰

شباهت های چادر لبنانی و جلابیب

هر دو از نظر پوشیدگی و راحتی کامل هستند و می توانید بدون روسری و مانتو از آنها استفاده کنید. هر دو پرطرفدار و زیبا هستند، هر دو نقاب و روبند و کش دارند و جلو بسته نیز می باشند.

تفاوت های چادر لبنانی و جلابیب

چادر جلابیب به دلیل قواره جمع و جورتری که دارد برای خانم های لاغر اندام مناسب تر است. اما چادر لبنانی صدفی قواره بزرگتری دارد و برای خانم هایی با اندام پرتر و برای خانم های باردار مناسب است.

همچنین در فصل سرما اگر بخواهید در زیر چادر از پالتو و یا ژاکت استفاده کنید چادر لبنانی گزینه مناسب تری است.

چادر مناسب برای رانندگی

برای رانندگی خانم ها چون جلابیب آستین دار است و آستین آن با زیپ قابل تنظیم است گزینه مناسب تری است ولی لبنانی آستین راحتی دارد و ممکن است به خوبی جلابیب در رانندگی کاربرد نداشته باشد ولی باز هم لبنانی برای رانندگی از چادرهای پر طرفدار محسوب می شود.

چادر مناسب ویژه مخصوص رانندگی

امیدواریم که به با این مطالب به انتخاب بهتر شما کمک کرده باشیم.

 

نگارنده : سیده الهام سید موسوی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *