تفاوت چادر ملی و دانشجویی

تفاوت و شباهت چادر ملی و دانشجویی

چند سالی است که چادرهای مدل دار طرفداران زیادی پیدا کرده است تا خانم هایی که شاغل هستند و یا در محیط اجتماع حضور بیشتری دارند برای راحتی در استفاده از چادر از آنها بهره ببرند.

در این میان بعضی ها به غلط از اسم چادر ملی برای انواع چادرهای مدل دار استفاده می کنند. در صورتی که چادر ملی یکی از انواع چادرهای مدل دار ایرانی است، که طرفداران خاص خود را دارد.

چادر ملی

این چادر بر گرفته از چادر ساده ایرانی است با این تفاوت که آستین دار است و جلوی چادر به طور پیش فرض با دکمه مخفی بسته شده است. جلو بسته بودن چادر ملی برای خانم های بچه دار و استفاده در هنگام رانندگی بسیار مناسب است.

چادر دانشجویی

سبک چادر دانشجویی کاملاً شبیه چادر معمولی است با این تفاوت که شکافی برای بیرون آوردن دست ها از چادر وجود دارد و قسمتی از آستین مانتو شما مشخص می شود. قسمت جلو چادر به طور کامل باز است و ایده خوبی برای استفاده در مهمانی خواهد بود. چادر دانشجویی آستین دار هم طرفداران زیادی را به خود جلب کرد. چادر دانشجویی واقعا مناسب دانشجو‌هاست و برای حمل کتاب و یا کیف مناسب است. اما برای افراد شاغل پیشنهاد مناسبی نیست، چون حرکت دست را کمی محدود می کند. موقعی که برای برداشتن چیزی دست را دراز کنید، احساس می کنید چادر کشیده می شود و راحت نیست. اما در کل خیلی مرتب و شیک به نظر می آید.

تفاوت چادر دانشجویی و ملی

تفاوت این دو چادر در این است که جلو چادر دانشجویی کاملا باز است ولی جلو چادر ملی بسته است. درست است که هر دو چادر از روی چادر ساده دوخته می شوند اما چادر ملی تنگ تر به نظر می رسد چادر ملی آستین دار است اما در چادر دانشجویی شکافهایی به همراه مچ جهت خروج دستها تعبیه شده که دست ها از آن خارج می شود.

 

نگارنده : سیده الهام سید موسوی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *