انواع نرم افزار‌های اداری و منابع یادگیری رایگان

نرم‌افزارهای اداری بخشی از نرم‌افزارهای کاربردی هستند که به اتوماسیون فرایندهای یک سازمان در حوزه خدمات اداری می‌پردازند. سیستم‌های اطلاعات اداری (OFFICE INFORMATION SYSTEM=OIS) از امور اداری از طریق فناوری اطلاعات حمایت می‌کند. سیستم‌های اطلاعات مدرن از جمله اجزا سیستم اطلاعاتی مدیریت (MIS) است که ابزارهایی را برای ارتباطات و هماهنگی مابین کارگران دانشی به وسیله ایجاد مدیریت اثر بخش اسناد و پیامها و جلسات الکترونیک فراهم می‌کند.

کارایی افزایش یافته ناشی از تکامل تبادل اطلاعات، در داخل دفتر و بین دفاتر و محیط آنها بوده و در نتیجه با ارائه اطلاعات بهتر برای تصمیم گیری می‌تواند به مدیر سود برساند. بسیاری از نرم‌ افزارهای اداری در واقع سیستمهای اطلاعات اداری (MIS) یا از زیر گروه آن ERP (برنامه‌ریزی منابع سازمانی) هستند. آموزش اکسل

امکانات نرم افزار ورد

خوب، در بالا به تفصیل در مورد کاربرد word در محیط کار صحبت کردیم. حالا وقت آن است در مورد امکانات نرم افزار ورد برای تایپ و ویرایش فایل های متنی صحبت کنیم. از آنجا که امکانات نرم افزار ورد بسیار زیاد است، در این مقاله، فقط به مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد. آموزش ورد

  • امکان ذخیره سازی فایل های های متنی بصورت PDF و سایر فایل های مرتبط متنی مثل  HTML، TEXT .برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم را مطالعه فرمایید.
  • امکان انتشار مستقیم متن از داخل پنجره نرم افزار ورد. شما می تونید اسناد خود را برای دوستان خود ایمیل کرده یا در صفحات وبلاگ منتشر کنید.
  • امکان اضافه کردن تصاویر و اشکال مختلف به متن. شما این کار را فقط با چند کلیک ساده می توانید انجام دهید.
  • امکان اضافه کردن جداول و فرم سازی
  • قابلیت اضافه کردن فرمول های از قبل آماده شده، به متن. و یا فرمول نویسی برای معادلات دلخواه
  • قدرت ویرایش همه جانبه متون. شما با کمک این نرم افزار می توانید از فونت های مختلف، رنگ های متفاوت، سایز های دلخواه و بسیار امکانت دیگر استفاده نمایید.

چرا باید فتوشاپ یاد بگیریم؟

امروزه در بازار کار مرتبط با فتوشاپ، حرفه ای بودن در این نرم افزار یک امتیاز برای افراد جویای کار محسوب می‌شود و برای کارفرمایان بسیار مهم است که شما بر این نرم افزار تسلط کافی را داشته باشید.

کار کردن با فتوشاپ به دلیل داشتن ابزار گوناگون فرصت آزمون و خطا را در اختیار شما قرار می‌دهد و باعث افزایش خلاقیت شما می‌گردد. بنابراین اگر شغل و مهارت شما مرتبط با طراحی است، حتما فتوشاپ را فرا بگیرید و با تمرین مستمر سعی کنید حرفه ای شوید. آموزش فتوشاپ

امروزه تبلیغات جایگاه بسیار مهمی در کسب و کارها دارد و هر صاحب کسب و کاری برای پیشرفت در کار خود مسلما حداقل یکبار به تبلیغات نیازمند شده است. طراحان به کمک فتوشاپ می‌توانند به راحتی پوسترها و بنر های تبلیغاتی را مطابق سلیقه ی مخاطب و در انواع سایز ها طراحی و عرضه کنند. فتوشاپ ابزاری بسیار مهم در صنعت برندینگ محسوب می‌شود و از آن در زمینه طراحی هویت بصری برند، کارت ویزیت و… استفاده می‌شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *