چرا چادر مشکی آشغال میگیرد

نحوه از بین بردن پرز چادر مشکی

چادرها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. برخی برای مهمانی و برخی برای مجالس رسمی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. روش‌های مختلفی برای از بین بردن پرز چادر مشکی وجود دارد. در صورتی‌که چادرتان پرزدار شد؛ می‌توانید آن‌ها را به راحتی از بین ببرید

چادر مشکی

یکی از پوشش‌های مورد علاقه خانم‌ها چادر می‌باشد. چادر مشکی در مکان‌های مختلفی همچون مجالس رسمی؛ مهمانی و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه‌های چادری دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نوع جنس، قیمت آن‌ها نیز متفاوت است. خانم‌ها برای خرید چادر باید نکاتی را در نظر بگیرند. مثلا پارچه‌ای که زود چروک نمی‌شود؛ دارای کیفیت و مرغوبیت بالا؛ سبک و لطیف می‌باشد و پرز نمی‌گیرد مشتریان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. با توجه به نوع جنس برخی چادرها؛ پس از شست و شو به خود پرز می‌گیرد. بنابراین لازم است هنگام شستن چادر نکاتی را مد نظر قرار دهید.

رفع پرز چادر مشکی

چسبیدن پرز به چادر؛ زیبایی و رنگ آن را از بین می‌برد. به خصوص که چادر مشکی رنگ تیره‌ای دارد اگر پرز به آن بچسبد به راحتی دیده می‌شود. بنابراین لازم است برای خرید چادر یا پارچه چادری دقت کنید. یکی از نکات مهم این است که هنگام خرید؛ چادر به خود پرز نگیرد. اگر اطلاعات کاملی در این مورد داشته باشید می‌توانید چادر با کیفیت و مرغوب خریداری کنید. اما چنان‌چه به هر دلیلی به چادر شما پرز چسبید؛ روش‌های مختلفی برای از بین بردن آن وجود دارد. معمولا این روش نه تنها برای برداشتن پرز چادر بلکه برای پرز لباس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از اسفنج

معمولا در هر خانه‌ای اسفنج وجود دارد. برای این‌که بتوانید پرزهای روی چادر مشکی را از بین ببرید می‌توانید یک اسفنج را خیس کنید. سپس آن را کاملا فشار دهید تا آب‌های اضافی از آن بیرون بیاید. قسمت خشن اسفنج را به آرامی بر روی چادر بکشید. برای این کار حرکت دست باید از سمت بالا به پایین باشد.

دستکش ظرف‌شویی

یک دستکش ظرفشویی را دست کنید و بر روی قسمت‌هایی از چادرتان که مو یا پرز به آن چسبیده است؛ بکشید. تمام پرزها به دستکش می‌چسبد و در یک قسمت جمع می‌شود. شما به راحتی می‌توانید پرزها را از روی چادر بردارید.

جوراب شلواری یا نایلونی

برای این کار یک جوراب نایلونی یا جوراب شلواری را مانند دستکش؛ دست کنید و بروی قسمت‌هایی که پرز به چادر مشکی چسبیده است؛ بکشید. پرزها به راحتی به جوراب می‌چسبد.

سرکه سفید

اگر هنگام شستن چادر مقداری سرکه سفید در آب بریزید سپس اقدام به شستن چادر کنید؛ به هیچ عنوان پرز به آن نمی‌چسبد و اگر بر روی چادر پرز باشد با سرکه سفید می‌توان؛ پرزها را از بین برد. اگر قصد شستن چادر در ماشین لباسشویی را دارید؛ یک چهارم پیمانه سرکه سفید در آن بریزید.

نوار چسب پنج سانتی

با این روش پرز چادر به راحتی کنده می‎شود. شما می‌توانید نوار چسب پنج سانتی را به اندازه مورد نیاز برش دهید و آن را در قسمتی که دارای پرز می‎‌باشد؛ قرار دهید. این‌که جهت پرز در کدام مسیر است دارای اهمیت می‌باشد. چون باید نوار چسب را در جهت بافت چادر بچسبانید. چند بار انگشت خود را بر روی نوار چسب بکشید تا کاملا بچسبد. کمی صبر کنید سپس چسب را از روی چادر بردارید. هر چقدر پهنای نوار چسب بیشتر باشد؛ قسمت‌های پرزدار بیشتری را پوشش می‌دهد.

شستن چادر بدون مواد شوینده

برخی از افراد برای شستن چادر خود از لباسشویی استفاده می‌کنند و همزمان با آن؛ لباس‌های دیگر را نیز در لباسشویی می‌ریزند. گاهی همین امر باعث می‌شود؛ پس از شستشو بر روی چادر پرز وجود داشته باشد. بنابراین برای از بین رفتن پرزها باید دوباره چادر را بشویید. اما بار دوم از مواد شوینده استفاده نکنید. هنگامی که می‌خواهید چادر را خشک کنید حتما آن را بتکانید تا اگر پرزی بر روی چادر هست از بین برود.

خودداری از وسایل خشن و زبر برای از بین بردن پرز چادر

برخی از افراد برای از بین بردن پرز چادر مشکی از وسایل زبر و خشنی همچون سنگ‌ها و یا کیسه حمام استفاده می‌کنند. برخی نیز از سنگ پا برای محو کردن پرزها استفاده می‌کنند. اگر چادر شما از جنس حریر؛ ساتن؛ ابریشم و …. باشد استفاده از این وسایل به چادر شما آسیب می‌زند. شما می‌توانید برای از بین بردن پرز چادر سایر روش‌ها را امتحان کنید. برخی سنگ پا را مناسب این کار می‌دانند. بهتر است در صورت استفاده از این سنگ؛ به آرامی اقدام به از بین بردن پرزها کنید. هر چند این روش گزینه مناسبی برای برخی چادرها نمی‌باشد. استفاده از ابزار و وسایل زبر بیشتر به چادر صدمه می‌رساند و عمر آن را کوتاه می‌کند.

مکان مناسب برای از بین بردن پرز چادر مشکی

افراد زیادی برای از بین بردن پرز چادر مشکی آن را بر روی فرش یا موکت پهن می‌کنند. همین امر باعث می‌شود که هر چیزی که روی فرش یا موکت وجود دارد؛ به چادر بچسبد و به ایجاد جریان الکتریسیته کمک کند. بهتر است برای این‌کار چادر را بر روی یک میز قرار دهید. اگر به هر دلیلی میز در دسترس ندارید می‌توانید پارچه بزرگ و تمیزی را روی فرش انداخته؛ سپس چادر را بر روی آن پهن کنید. به این صورت خیلی راحت می‌توانید پرزها را از بین ببرید.

تمیز کردن جیب‌ها قبل از شستن

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که با ماشین لباسشویی و همراه با دیگر لباس‌ها چادر خود را می‌شوئید؛ حتما قبل از شستن؛ جیب شلوار و مانتوها را چک کنید. اگر تکه کاغذ و یا دستمال کاغذی در جیب‌ها جا بماند؛ بدون شک پرزهای زیادی به چادر شما می‌چسبد. در صورتی که این اتفاق بیفتد برای از بین بردن پرزها وقت زیادی تلف می‌شود. بنابراین شستن دوباره چادر؛ بدون مواد شوینده به شما توصیه می‌شود.

محیط مناسب برای خشک کردن چادر پرزدار

اگر خشک‌کن لباسشویی شما تمیز نباشد و شما چادر خود را با این وسیله خشک کنید؛ حتما چادرتان پرزدار می‌شود. بنابراین فضای باز محیط مناسبی برای خشک کردن چادر می‌باشد. بادی که می‌وزد سبب ریختن و کنده شدن پرزها می‌گردد. به شما توصیه می‌کنیم برای خشک کردن از خشک‌کن استفاده نکنید. بهتر است چادر را در سبدی قرار دهید تا آب آن کاملا بیرون برود سپس آن را بر روی بند و در فضای باز پهن کنید تا خشک شود. این امر نیز از چروک شدن چادر جلوگیری می‌کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *