چه مانتویی برای زیر چادر شیک تر است؟

مانتوی مناسب چادری ها

بسیاری تصور می کنند که با حجاب بودن و رعایت حجاب با پوشش هایی نظیر چادر مشکی، استفاده از عبا یا مانتو زیر چادر و سایر لباس های پوشیده؛ از زیبایی و شیکی استایل آنان می کاهد. این در حالی است که بانوان محجبه روز به روز با بهره گیری از نکات شیک پوشی با چادر و همچنین سایر موارد از حجاب استایل نظیر تازه ترین ترند های دنیای مد و حجاب اسلامی، ظاهری بسیار شیک و خوش استایل خواهند داشت.

بنابراین این تصور بسیار غلط است که حجاب و لباس های پوشیده با خوش تیپی و خوش لباسی منافات دارد. اگر شما فردی باشید که به ظاهر خود اهمیت بدهید و به ترند هایی که هر روز در دنیای مد فراگیر می شوند؛ علاقه داشته باشید؛ با کمی تامل و همچنین خلاقیت می توانید یک استایل بی نظیر را برای خود انتخاب نمایید. این موضوع اصلا ارتباطی به نوع پوشش و یا محجبه بودن و یا حتی چادری بودن شما ندارد. شما به عنوان یک خانم چادری شیک پوش نیز می می توانید با رعایت نکاتی در انتخاب مانتوی زیر چادر، کیف و کفشی که همراه چادر استفاده می نمایید، اکسسوری حجاب و … بهترین مدل از حجاب استایل را به نمایش بگذارید.

اصل ساده پوشی را فراموش نکنید

باید توجه داشته باشید که برای داشتن یک استایل با حجاب در هر زمینه ای از انتخاب شال و روسری تا مانتو و لباسی که زیر چادر می پوشید؛ زیاده روی نکنید. به این معنا که به ترکیب رنگ، مدل و … آیتم های پوشش خود توجه داشته باشید. شما به عنوان یک بانوی محجبه موظف به رعایت موازین حجاب هستید. نباید اجازه دهید که پوشش شما نظر دیگران را جلب نماید و یا از سوی دیگر موب جلب نظر منفی گردد. به عنوان مثال اگر یک خانم چادری از مانتو زیر چادر مشکی در رنگ های تند مانند قرمز و یا رنگ های شبرنگ استفاده نماید؛ نه تنها این استایل اصلا زیبا و شیک نیست؛ بلکه به راحتی می تواند سیل عظیمی از نگاه های منتقدانه را به خود جذب نماید. چرا که با این انتخاب در پوشش موضوع و ماهیت حجاب به کلی زیر سوال رفته است.

انتخاب مانتوی مناسب چادر مشکی، دغدغه خانم های چادری

مهم ترین چالش بانوان چادری، انتخاب مانتوی زیر چادر است. این انتخاب از آن جهت می تواند بسیار حائز اهمیت باشد که در عین زیبایی و شیک پوشی، منافاتی با تعاریف و مضامین حجاب و آنچه به آن فارش شده است؛ نداشته باشد. بنابراین لازم است تا در انتخاب لباس مناسب برای چادر مشکی خود، علاوه بر رنگ، مدل، سایز و قد و … به ترکیب و هماهنگی آن ها با یکدیگر و همچنین با چادر مشکی که رنگ تیره ای دارد؛ توجه کافی را داشته باشید. در اینجا به بیان و بررسی برخی نکات در زمینه انتخاب مانتوی زیر چادر می پردازیم که می تواند شما را به عنوان یک خانم چادری شیک پوش در رسیدن به یک حجاب استایل واقعی کمک نماید.

انتخاب رنگ مناسب مانتو زیر چادر

مهم ترین اصل در انتخاب رنگ مانتو مناسب چادری ها، جلب توجه نکردن آن می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که چادر شما رنگی تیره و به طور معمول مشکی دارد. البته امروزه انواع مختلف چادر رنگی و یا همچنین مدل های متنوع لباس حجاب نظیر چارشف، خیمار و … در رنگ های متنوع طراحی و تولید می گردد؛ اما غالبا آنچه به عنوان پوشش برتر برای بانوی ایرانی مطرح می گردد؛ مان چادر مشکی در مدل هایی همچون چادر ساده ایرانی، چادر آستین دار و …می باشد.

مانتوی زیر چادر

بنابراین لازم است به این نکته توجه داشته باشید که رنگ مشکی چادر شما می تواند تضاد رنگی بسیار زیادی را با رنگ مانتویی که زیر چادر می پوشید ایجاد نماید. این موضوع نه تنها در مودر مانتو بلکه در مورد پالتوی زیر چادر و هر لباسی که برای پوشیدن در زیر چادر انتخاب می نماید؛ می تواند یکسان باشد. در نظر بگیرید که رنگ سرخابی روی رنگ مشکی چقدر جلب توجه می کند. به همان میزان پوشیدن مانتو یا پالتوی رنگ تند مانند سرخابی، زرد و … زیر چادر مشکی می تواند نظر ها را جلب نماید.

پس همانطور که پیش تر نیز به این موضوع اشاره کردیم؛ استفاده از رنگ هایی با تضاد رنگی بالا با چادر مشکی، نه تنها حجاب استایل شما را بر هم می زند؛ بلکه می تواند پوشش و حجاب شما را نیز به زیر سوال ببرد.

مانتوی زیر چادر مشکی در رنگ های روشن برای فصل تابستان

با توجه به این که رنگ چادر شما مشکی است؛ در فصل گرم سال می تواند گرمای زیادی را جذب نماید. به همین دلیل بهتر است برای لباسی که در زیر چادر استفاده می نمایید؛ به سراغ رنگ های ملایم و روشن بروید. رنگ هایی مانند کرم، شیری، نباتی، آبی روشن، صورتی ملایم، سبز کم رنگ و یا حتی سفید برای مانتوی زیر چادر مشکی در فصل تابستان انتخاب های بسیار خوبی به شمار می رود. به این ترتیب حس خنکی بیشتری خواهید داشت و در استفاده از چادر در فصول گرم با مشکلی روبرو نخواهید بود.

در انتخاب رنگ خلاقیت داشته باشید

استفاده از رنگ های مختلف و زیبا برای مانتوی زیر چادر می تواند ظاهر زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد. استفاده از رنگ های ملایم و آرامش بخش مانند رنگ های پاستلی، صورتی، سبز و … می تواند گزینه های مناسبی به شمار رود. آنچه در هنگام استفاده از رنگ های مختلف برای لباس زیر چادر، بسیار حائز اهمیت می باشد؛ هماهنگی رنگ آن سایر آیتم های لباس شما و همچنین رنگ پوستتان است.

به رنگ پوست خود توجه کنید

شاید برای انتخاب رنگ مانتویی که زیر چادر استفاده می کنید؛ دقت و توجه به رنگ پوست صورت کمی بی اهمیت به نظر برسد. اما دقت داشته باشید که اگر به ریزترین نکات شیک پوشی با چادر اهمیت دهید؛ در نهایت یک استایل چادری بسیار زیبا خواهید داشت که ظاهر شما را بسیار زیباتر می نماید. به هر حال برای انتخاب رنگ مانتو و یا پالتو متناسب با رنگ پوست خود به این نکته توجه داشته باشید که اگر پوست شما روشن است از رنگ هایی مانند سفید و یا خیلی روشن، زیاد استفاده نکنید. چرا که این رنگ ها صورت شما را سفید تر نشان می دهد که در میان رنگ مشکی چادر، جلوه خوبی نخواهد داشت. به همین ترتیب به افرادی با رنگ پوست تیره نیز رنگ هایی مانند مشکی، قهوه ای و … با تناژ تیره برای مانتو زیر چادر به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

هماهنگی رنگ مانتو با سایر آیتم ها

رعایت هماهنگی میان رنگ مانتو با سایر بخش های پوشش شما مانند شال و روسری، کیف، کفش، اکسسوری حجاب مانند گیره روسری، ساعت و … می تواند به بهتر دیده شدن استایل یک خانم چادری کمک شایان توجهی نماید. رنگ چادر مشکی که ثابت و مشخص است؛ بنابراین بهتر است در انتخاب سایر بخش های استایل خود، هماهنگی خوبی ایجاد نمایید. به عنوان مثال می توانید از استایل مونوکروم برای پوشش زیر چادر استفاده کنید. به این معنی که بخش های مختلف از مانتو گرفته تا روسری، کیف و کفش زیر چادر و … همگی تناژ های مختلف یک رنگ باشند که در کنار هم بسیار زیبا و چشم نواز خواهند بود.

مانتوی زیر چادر

رنگ مانتوی زیر چادر بر چاق و یاا لاغر نشان دادن شما تاثیر دارد

به طور کلی پوشیدن چادر به دلیل رنگ مشکی که دارد؛ سبب می شود تا خانم های چادری کمی لاغر تر به نظر بیایند. چرا که رنگ های تیره قابلیت زیادی در کشیده نشان دادن اندام افراد دارد. به همین ترتیب بهتر است اگر دارای اندام توپر و چاقی هستید؛ از پوشیدن مانتوی روشن در زیر چادر خودداری کنید. برای افراد درشت اندام مانتوهایی با رنگ های تیره و یا همچنین مانتو هایی که دارای طرح و خطوطی عموری مس باشند؛ بهترین انتخاب به شمار می رود.

در مقابل اگر شما به عنوان یک فرد چادری دارای جثه کوچک و بسیار لاغر اندام هستید؛ توصیه می کنیم تا از رنگ های ملایم و روشن مانند رنگ های پاستیل برای پوشش زیر چادر مشکی خود بهره ببرید. همچنین می توانید بر خلاف افراد درشت اندام؛ از لباس هایی با خطوط عرضی بیشتر و اشکال هندسی بزرگ استفاده نمایید. چرا که در این حالت به دلیل خطای دید ایجاد شده، اندام شما تا حدی درشت تر به نظر می رسد.

انتخاب رنگ مانتوی زیر چادر متناسب با موقعیت و مکان

در نهایت نیز باید به مکان مورد نظر توجه بسیاری داشته باشید. درست است که اغلب خانم های چادری در محل کار پوشش تیره ای دارند. اما لزومی ندارد که حتما برای موقعیت های رسمی و اداری از مانتوی تیره برای زیر چادر استفاده نمایید. البته از سوی دیگر بهتر است از مانتو های بسیار روشن و یا لباس هایی با رنگ تند و … برای چنین موقعیت هایی استفاده نکنید. به عنوان مثال انتخاب رنگ طوسی برای مانتو زیر چادر می تواند گزینه مناسبی به شمار رود. چرا که این رنگ حتی در تناژ های خیلی روشن نیز برای داشتن یک استایل چادری رسمی بسیار عالی می باشد.

انتخاب مدل مناسب مانتو زیر چادر

مناسب ترین مدل برای مانتو مدلی است که در هنگام پوشیدن آن همراه چادر حس بهتری دارید و ر عین حال راحت نیز هستید. بنابراین لازم است تا برای انتخاب مدل مناسب علاوه بر زیبایی، به کاربرد راحت نیز توجه داشته باشید. به علاوه اینکه به سلیقه شخصی خودتان نیز توجه کنید.

مانتوی بلند و آزاد برای زیر چادر

بسیار یاز خانم های چادری تمایل زیادی برای پوشیدن مانتو های بلند و آزاد در زیر چادر مشکی خود دارند. این مدل از مانتو ها که امروزه با نام عبا، عبایا و مانتو عبایی شناخته می شود؛ در مدل های گوناگونی طراحی و تولید می گردد. چنین مانتوی بلندی به دلیل آزادی و پوشش بسیار مناسبی که همانند چادر برای بانوان محجبه فراهم می سازد؛ طرفداران زیادی نیز دارد.

عبا زیر چادر

امروزه عبا به عنوان یک لباس حجاب کاملا پوشیده و متناسب با عرف جامعه در مدل های جلو بسته و یا جلوباز، عبای ساده یا عبای مجلسی، عبای کار شده مانند عبای سنگ دوزی، جواهر دوزی و … برای استفاده در مجالس و مهمانی ها برای بانوان خوش استایل و با حجاب طراحی می گردد.

تونیک و مانتوی کوتاه برای زیر چادر

استفاده از مانتوی کوتاه که معمولا تا روی زانو می رسد؛ به همراه شلوار در زیر چادر نیز استایل چادری دیگری را رقم می زند که بیشتر حالتی اسپرت و غیر رسمی دارد. به همین دلیل اکثر دانشجویان چادری برای داشتن یک استایل دانشجویی چادری بی نقص از این ترکیب یعنی تونیک و شلوار در زیر چادر استفاده می نمایند. این پوشش برای سفر، محل کار و انجام فعالیت های روزمره نیز می تواند بسیار مناسب، راحت و زیبا باشد.

تونیک زیر چادر

انتخاب اندازه و سایز مناسب مانتو زیر چادر

مهم ترین موضوعی که لازم است تا خانم های چادری برای انتخاب سایز مانتوی زیر چادر به آن توجه داشته باشند؛ این است که مانتو در سایزی کاملا مناسب با اندام آن ها باشد. به بیان دیگر نه آنقدر جذب تن باشد که حجاب و پوشش شما را خدشه دار نماید؛ و نه آنقدر گشاد و آزاد که راحتی و زیبایی استایل شما را نشانه رود.

بهتر است برای انتخاب سایز مانتو فقط گشادی و تنگی مانتو را مد نظر قرار ندهید و به موارد دیگری همچون قد آستین، قد مانتو، سایز درست سرشانه مانتو و … نیز توجه داشته باشید تا به عنوان یک خانم چادری با کلاس و خوش استایل، ظاهر زیبایی داشته باشید.

با شلوغ کردن استایل خود از شیک پوشی فاصله می گیرد

در ابتدای همین مقاله به این موضوع اشاره داشتیم که سادگی می تواند یکی از بهترین راه ها برای داشتن استایل چادری منحصر به فرد باشد. به همین دلیل است که امروزه سبک هایی از پوشش مانند سبک مینیمال دارای طرفداران بسیاری می باشد. اما در اینجا به این نکته نیز می پر دازیم که برای انتخاب مانتوی مناسب زیر چادر مشکی در تناسب آن با دیگر آیتم ها نیز این قانون را رعایت کنید. به عنوان مثال اگر مانتوی شما طرحدار است؛ بهتر است از پوشیدن روسری طرحدار پرهیز نمایید. در مقابل نیز می توانید به همراه مانتوی ساده در زیر چادر از روسری هایی با رنگ مکمل و طرحدار استفاده نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *