کفش مناسب خانوم های چادری

با چادر چه کفشی بپوشیم؟

شما مانتویی هستید یا چادری؟ خانم های که مانتو را به عنوان پوشش اصلی خود در خارج از منزل بر می گزینند؛ در انتخاب کیف و کفش مناسب با استایل خود مشکل کمتری در مقایسه با چادری ها دارند. ست کردن کیف و کفش به خودی خود نیازمند سلیقه و آگاهی داشتن از ترکیب رنگ ها و مدل های مختلف لباس است. حال که بحث پوششی مانند چادر مشکی مطرح است؛ دقت نظر و سلیقه ای دو چندان نیاز است. چرا که انتخاب کفش مناسب برای چادری ها تا حدودی سخت تر از ست کردن کفش با یک استایل با رنگ های متفاوت برای خانم های مانتویی می باشد.

مدل مهم تر است یا رنگ

در هنگام انتخاب کفش مناسب برای چادر باید همواره یک نکته را در نظر داشته باشید. آن هم عدم جلب نظر اطرافیان می باشد. چرا که هدف از پوشیدن چادر در اجتماع به معنی انتخاب حجاب برتر می باشد. بنابراین نیاز است تا با انتخاب های نا آگاهانه ماهیت و هدف حجاب را زیر سوال نبریم. بنابراین در پاسخ به این سوال که رنگ کفش مهم تر است یا مدل آن؛ باید بیان کنیم که هردو به یک میزان در استایل شما تاثیر گذار و حائز اهمیت می باشند. اما در مجموع رنگ و یا مدلی مناسب تر است جلب توجه کمتری داشته باشد. پس بهتر است به دنبال رنگ های تند و یا اصطلاحا جیغ و یا مدل های خیلی پاشنه بلند و عروسکی برای چادر مشکی خود نباشید.

این مدل از کیف و کفش نه تنها موجب جلب نظر بد و منفی اطرافیان می گردد؛ بلکه به سادگی حجاب استایل شما را بر هم می زند. پس به خاطر داشته باشید که یک خانم چادری شیک پوش همواره طرفدار سادگی و در عین حال زیبایی می باشد.

بر اساس آنچه اشاره کردیم؛ لازم است تا مدل و رنگی که برای کفش خود انتخاب می کنیم تا به همراه چادر بپوشیم؛ بسیار محتاط باشیم. با توجه به مدل های مختلف از چادر که امروزه طراحی و تولید می گردد؛ لازم است تا انتخاب های متعددی نیز هماهنگ با مدل چادر داشته باشیم.

استایل چادر امروزی

در گذشته پوشیدن چادر تنها در پوشیدن مدل هایی از چادر مشکی ساده و یا نهایتا چادر آستین دار خلاصه می شد. اما روز به روز به پیشرفت مدل های طراحی شده و همچنین ارتباط با طراحان حرفه ای در سراسر جهان در دنیای مد و فشن اسلامی، مدل های جدیدی از چادر و چادر نماز، ست عبادت، شال و روسری، لباس حجاب، لباس مجلسی پوشیده، انواع چادر مجلسی و در کل ملزومات و محصولات حجاب پا به بازار عرضه نهادند. تا جایی که امروزه برای هر موقعیتی از چادر خاصی استفاده می گردد.

برای انتخاب کفش مناسب چادر خود لازم است تا اطلاعاتی در رابطه با انواع چادر هایی که برای هر موقعیت استفاده می نمایید نیز داشته باشید. به طورکلی  چادر مشکی که امروزه بانوان از آن به عنوان پوشش اصلی در بیرون از منزل و حضور در جامعه استفاده می نمایند در دو دسته کلی چادر روزانه و چادر مجلسی قرا داده می شود؛ که در ادامه به آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید : هر چادر مخصوص موقعیتی خاص !

چادر روزانه

چادر مشکی روزانه، در واقع نوعی از چادر ساده است که هیچ گونه تزیینات و یا مدل خاصی ندارد. این چادر ساده جهت استفاده روزانه و فعالیت های روزمره بانوان در محیط کار، محل آموزش و … می باشد. بنابراین نیاز است تا از پوشیدن مدل های پر تجمل و خاص برای فعالیت های روزانه خود پرهیز نمایید؛ چرا که مانع از راحتی شما در حین فعالیت می گردد. ضمن اینکه چادر روازنه از پارچه هایی سبک تر دوخته می شود که موجب می گردد تا در طی روز احساس سنگینی بر روی سر خود نداشته باشید. همچنین میزان خستگی شما به میزان چشمگیری کاهش می یابد. انتخاب کیف و کفش مناسب با این چادر نیز بر اساس موقعیت هایی که از آن استفاده می شود، صورت می پذیرد.

از چادر روزانه برای چه مکان ها و موقعیت هایی استفاده می شود؟

همانطور که گفته شد؛ از این چادر برای مکان های عمومی و فعالیت های روزانه مانند کلاس درس، خردی کردن، محل کار، تفریح، پیاده روی، در سفر و موقعیت هایی از این قبیل استفاده می گردد. زیرا این چادر دارای مدلی ساده و بسیار سبک و راحت می باشد. توصیه می شود از چادر مشکی آستین دار به عنوان چادر روزانه خود استفاده نمایید. زیرا این مدل می تواند آزادی عمل بیشتری را در هنگام فعالیت و استفاده از دست ها برای شما فراهم آورد. مدل هایی مانند چادر لبنانی، چادر دانشجویی و چادر ملی می تواند گزینه های مناسبی برای انتخاب و استفاده در مکان های عمومی به شمار رود. از سوی دیگر انتخاب کفش مناسب با این مدل از چادر ها نیز کار سختی نیست.

حتما چند چادر روزانه برای خود داشته باشید

شما به عنوان یک خانم چادری بهتر است تا چند چادر آماده و اتو شده در کمد داشته باشید. چرا که استفاده از چادر روزانه با توجه به تعداد دفعاتی که آن را می پوشید، بسیار بیشتر از چادر مجلسی می باشد. بنابراین بهتر است تا چند چادر در مدل و سایز مناسب برای استفاده روزمره خود داشته باشید تا در مواقع لزوم از آن ها استفاده نمایید.

کفش مناسب چادر روزانه کدام است؟

با توجه به موقعیت هایی که خانم های چادری از چادر روزانه استفاده می نمایند. مانند محل کار، دانشگاه و مدارس، سفر، پیاده روی، خرید و … ؛ و همچنین با در نظر گرفتن مدل این چادر که بسیار ساده و سبک می باشد؛ نیاز است تا کفش ساده ای نیز برای آن انتخاب کنید.

کفش راحتی بهترین انتخاب برای چادر روزانه

وقتی سخن از کفش راحتی می کنیم؛ منظور ما هم کفش های اسپرت و کتونی می باشد؛ و هم کفش هایی همچون کالج که بسیار راحت و سبک هستند. انتخاب این کفش هماهنگی بسیار زیادی با استایل چادری شما ایجاد می نماید. سادگی چادر و سادگی کفش در کنار یکدیگر، نه تنها نظرات را جلب نمی نماید؛ بلکه بر زیبایی حجاب استایل شما نیز می افزاید. چرا که هر دو (چادر ساده و کفش ساده ) در یک راستا و بسیار هماهنگ و متناسب با هم انتخاب و استفاده شده اند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه چادر روزانه در مدل های چادر مشکی ساده و یا چادر مشکی سنتی به منظور راحتی بیشتر در طی روز و هنگام انجام فعالیت های روزمره، مورد استفاده قرار می گیرد؛ بنابراین پوشیدن کفش راحتی نیز می تواند این راحتی را تکمیل نماید.

چادر و کفش کالج

کفش کالج به عنوان یک کفش غیر رسمی برای استایل های روزانه و غیر رسمی کاربرد دارد. بنابراین در هنگام استفاده از چادر های ساده خود می توانید بدون تردید از این مدل کفش در رنگ هایی متناسب با فصل استفاده نمایید. رنگ کالج را می توانید هم با مانتو و پوششی که در زیر چادر به تن دارید و هم با شال و یا روسری خود به راحتی ست نمایید. در این حالت یکی از اصل های شیک پوشی با چادر را که انتخاب کفش مناسب و هماهنگ با لباس زیر چادر است را رعایت نموده اید. ست کردن کیف و کفش نیز می تواند استایل چادری شما را به کلی دگرگون نماید. امروزه بسیاری از خانم های شیک پوش چادری به دنبال کیف و کفش ست هستند که قابلیت استفاده در محل کار و .. را نیز داشته باشد.

چادر و کفش کتونی

درست است که کفش کتونی در گروه کفش های غیر رسمی قرار می گیرد و به عنوان یک کفش راحتی د دنیای مد و استایلینگ شناخته می شود؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که اغلب مدل های کفش های کتونی دارای طاهری درشت هستند. از آنجایی که پوشیدن کفش هایی در قد و قواره بزرگ، طاهری زیبا در هنگام پوشیدن چادر مشکی ایجاد نمی نماید؛ بنابراین بهتر است برای انتخاب یک کفش راحتی از همان کالج در طرح های مختلف استفاده کنید.

اما اگر طرفدار کفش های کتونی هستید؛ به شما پیشنهاد می کنیم تا به سراغ مدل های از این کفش بروید که طاهری جمع و جور تر و ظریف تر داشته باشد. به این ترتیب اشکالکی در ظاهر شما به عنوان یک خانم چادری ایجاد نمی گردد. در رابطه با رنگ کفش هایی کتونی نیز بهتر است رنگ های شبرنگ و تند را به کلی فراموش کنید. زیرا به همان دلیلی که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد؛ اینکار حجاب و چادر شما را به کلی زیر سوال خواهد برد.

چادر مجلسی

برخلاف چادر روزانه که در مدل های ساده طراحی و دوخته می شد؛ چادر مجلسی دارای انواع بسیار متنوعی می باشد که اغلب همراه با تزئیناتی همچون جواهردوزی، سنگ دوزی، ژور دوزی، مروارید دوزی و … ارائه می گردد. طرفداران این مدل از چادر مشکی می توانند مدل های مختلف چادر مجلسی را در مزون چادر و همچنین مزون حجاب که در سراسر کشور به وسیله معروف ترین و معتبر ترین برند حجاب اداره می گردد؛ مشاهده نمایند.

چادر مجلسی برای چه مکان هایی مناسب است؟

بسیاری از افراد چادری از چادر مجلسی در مراسم های رسمی و جلسات اداری بسیار مهم استفاده می نمایند. البته مدل هایی از چادر مجلسی کار شده توسط مزون های چادر و تولیدی چادر ارائه می گردد که به راحتی می توان از آن های به عنوان یک لباس مجلسی پوشیده بهره برد. چرا که این نوع از چادر مشکی مجلسی هم در مدل و هم در تزئینات حتی در مدل آستین چادر و … بسیار خاص و کم نظیر هستند. بنابراین می توان در میهمانی های رسمی نیز از چادر مشکی مجلسی و کار شده استفاده نمود.

با چادر مجلسی چه کفشی بپوشیم؟

با توجه به موقعیت هایی که از چادر مشکی کار شده استفاده می نماییم؛ لازم است تا از کفش های رسمی مانند کفش های رسمی نیز همراه با چادر استفاده شود. به این نکته توجه داشته باشید که چادر مجلسی راحتی و سبکی چادر ساده و روزانه را ندارد. البته هدف از تهیه و خرید چادر مجلسی نیز همین است. بنابراین همانطور که انتظار یک چادر دوخته شده با پارچه سبک و در مدل راحت را ندارید؛ باید به این نکته نیز اشاره کنیم که کفش مناسب چادر مجلسی نیز یک کفش راحت نخواهد بود.

کفش پاشنه دار مناسب چادر مجلسی

استفاده از کفش های پاشنه دار در انواع کفش پاشنه بلند و یا پاشنه های نسبتا کوتاه ( نه خیلی کوتاه که حالت کفش اسپرت و راحتی داشته باشد )؛ می تواند به عنوان یک کفش رسمی استایل چادری رسمی شما را کامل نماید. بنابراین اگر با کفش پاشنه دار راحت هستید و احساس خوبی دارید؛ به شما توصیه می کنیم با چادر مشکی خود از کفش های پاشنه دار استفاده نمایید. اما این مورد را نیز در نظر داشته باشید که از کفش های ظریف با ظاهری کوچک تر استفاده کنید.

در مجموع می توان اینطور بیان نمود که برای شیک بودن با چادر و داشتن یک استایل حرفه ای با چادر مشکی، تنها نیاز است تا چند نکته کوچک را رعایت نمایید. به این ترتیب هم ظاهری زیبا و شیک خواهید داشت و هم به عنوان یک بانوی چادری خدشه ای به حجاب برتر و پوشش خود وارد نکرده اید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *