انواع تیپ و مد مانتو اسلامی، استایل اسلامی چگونه است!؟

اسلام دینی است که نجابت و حیا و حجاب را پیروان خود توصیه میکند. بنابراین در کشور های اسلامی؛ تیپ و مد مانتو اسلامی (Islamic manto fashion)، محبوب ترین نوع مانتو در آن کشورها است. لباس یا مانتو اسلامی، پوشاکی است که مطابق با تعالیم اسلامی تعبیر و طراحی میشود. مسلمانان، لباس های متنوعی میپوشند که از عوامل مختلفی مانند مذهبی، عملی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تاثیر می‌پذیرد.
در دوران مدرن، بسیاری از زنان مسلمان لباس هایی را بر اساس سنت های مدرن و سنتی پذیرفته اند که در طول قرن ها معمولا شامل لباس های بلند و روان بوده است. زنان و مردان مسلمان، با پوشیدن مدل لباس و مانتوهای اسلامی از دیگر افراد متمایز می‌شوند. مانتو یکی از رایج ترین انواع پوشاک اسلامی است که در بین مسلمانان رایج است. در این مقاله از مجله تخصصی مد و استایل وقت مد، با تاریخچه و عوامل تیپ و مد مانتو اسلامی آشنا خواهید شد.

تاثیر پوشاک اسلامی در مد و استایل دنیا

بسیاری از مسلمانان آمریکایی و اروپایی که قبلاً لباس اسلامی خاصی نمی‌پوشیدند، در سال های اخیر این کار را انجام میدهند. اصلی ترین عاملی که باعث شده آنها نیز علاقه‌مند به پوشیدن لباس های و مانتوهای اسلامی شوند، وجود لباس های پوشیده عالی و شیک مطابق با مد و انواع استایل روز در این کشورها است.
قبل از وجود اینترنت و اینستاگرام، خرید لباس های حجابی با تنوع قومیتی و مذهبی برای زنان اغلب دشوار بود. در حالی که امروزه همه اشخاص به یک بازار جهانی دسترسی دارند که احتیاجات همه فرقه ها را برآورده میکند و میفروشد.

بسیاری از فروشگاه های آنلاین پوشاک اسلامی، مجموعه متنوعی از مانتوهای اسلامی و حجابی، عبا، روسری و جباس و سایر لباس های پوشیده را ارائه میدهند. آنها شامل لباس های اسلامی برای مناسبت های خاص و لباس های حرفه ای و غیر رسمی و انواع مانتو رنگ سال میباشند. بانوان با توجه به شرایط و موقعیت و همچنین با توجه به نیاز های خود هریک از آنها را برای خود انتخاب می کنند.

مانتو یکی از محبوب ترین و راحت ترین نوع پوشاک اسلامی است که علاوه بر حفظ حجاب توصیه شده اسلامی، راحتی را برای خانم ها در پی دارد. توصیه میکنیم که انواع مدل مانتو خود را بر اساس نکاتی مانند، انواع فرم صورت، انواع فرم بدن خود، انتخاب کنید. در این باره در مجله وقت مد، به صورت کامل آموزش میبینید.

برای آموزش انواع فرم صورت اینجا کلیک کنید و یا انواع فرم صورت مجله وقت مد را سرچ کنید.

انواع مدل مانتوهای اسلامی

کلمه حجاب؛ به پوشش اسلامی و متواضعانه زنان مسلمان اشاره می‌کند. بانوان مسلمان طبق دین خود باید تمام اندام و بدن خود را به غیر از صورتشان از معرض دید عموم پنهان کنند.
در واقع آنها باید نواحی سر، گردن، موها و همچنین دست ها تا مچ همچنین پاها را به طور کامل با لباس بپوشانند. به همین دلیل روسری که پارچه ای به شکل مستطیل یا مربعی است، جهت پوشاندن موی سر بانوان در نظر گرفته شد.

امروزه خانم های مسلمان روسری های خود را به سبک ها و استایل های مدرن گره زده و موهای خود را به طور کامل می‌پوشانند. همینطور در کنار این روسری، مانتو های اسلامی نیز برای پوشاندن و پنهان کردن قسمت های مختلف بدن زنان، بسیار فراگیر است.
این نوع مد مانتو اسلامی، در طرح ها و سبک های مختلف در بازار و فروشگاه ها وجود دارند. مانتوها یا روپوش هایی به رنگ تیره و شاد از جنس های مختلف کرپ، نخی، ابریشم، ساتن و مجلسی و … که شما میتوانید با توجه به نیاز خود هریک از انواع مدل مانتو را تهیه کنید.

مد مانتو اسلامی و تیپ و استایل آن

مانتو اسلامی ( Islamic manto )؛ معمولا به صورت بلند و زیر زانو، تقریبا گشاد و نه خیلی تنگ و چسبان و دارای دکمه یا زیپ هستند. درصورتیکه شما میخواهید از این مانتوهای اسلامی در محیط کار بهره بگیرید، بهتر است از رنگ های تیره و رسمی تر مانند مشکی یا سورمه ای و حتی طوسی استفاده کنید. بهتر است با روانشناسی رنگ ها و خصوصیات آن ها بیشتر آشنا شوید.
اگر در نظر دارید برای یک مجلس عروسی و یا مهمانی، از یک مانتو پوشیده و حجابی استفاده کنید، از رنگ های شاد و روشن این مانتوها غافل نشوید.

انواع سبک و مد مانتو اسلامی

در اینجا انواع مدل مانتو اسلامی را همراه با معرفی استایل این سبک از مانتو زنانه را مشاهده خواهید کرد:

مانتو اسلامی مجلسی

خبر خوش این است که امروزه این روپوش های پوشیده و حجابی نیز مانند دیگر مانتوهای مدرن به صورت کار شده و گلدوزی شده طراحی و تولید میشوند. خانم هایی که دوست دارید علاوه بر رعایت حجاب اسلامی، شیک و خوش استایل به نظر برسید؛ میتوانید از مانتوهای مجلسی اسلامی بهره مند شوید.
این مانتوها ممکن است کار شده با سنگ، مروارید و ترکیبی از چند طرح پارچه و گیپور و یراق آلات دیگر باشند که باعث زیبایی آنها میشود.

شما میتوانید این سبک مانتو را با یک روسری پوشیده و شیک همراه با یک شلوار بلند و راسته که جذب نباشد بپوشید تا تیپ و حجاب شما تکمیل شود. اخیرا کت و دامن های بلند در رنگ های تیره و خنثی نیز وارد بازار شده اند که علاوه بر پوشانندگی بسیار شکیل و خاص هستند.

مانتو اسلامی ساده و تک رنگ

این سبک از مد و استایل مانتو های اسلامی؛ همان طور که از نامش پیداست بسیار ساده و بدون جزئیات هستند. تک رنگ بودن یکی از خصوصیات این سبک از پوشاک اسلامی است. شما میتوانید این سبک از مد و استایل را به راحتی با سایر لباس های خود ست کنید.

برای مطالعه بیشتر در مورد

مانتو اسلامی یک سره

این سبک از مد لباس زنانه اسلامی، به صورت یک سره و بدون درز است و از سمت سر، مانند تی شرت پوشیده میشود. مانتو اسلامی یک سره هیچ دکمه و زیبی ندارد و مانند لباس عربی به صورت یک سره و یک دست است. برای تولید این مدل از مانتو اسلامی از انواع پارچه استفاده میکنند.

مانتو جلو باز اسلامی

این سبک از مد و استایل اسلامی، از سمت پشت بدن کاملا پشیده است اما از قسمت جلو به صورت جلوباز بوده و در کشور های اسلامی مانند مالزی، آن را با یک مانتو پوشیده ست کرده و میپوشند. بهتر است از شیکترین مدل شلوار با پوشش کامل در این سبک مانتو اسلامی استفاده کنید.

مانتو اسپورت اسلامی

ویژگی این سبک از مد مانتو اسلامی، رنگ های شاد و پر نشاط در کنار طرح های زیبا و اسپورت است. عموم مانتو اسپورت اسلامی دخترانه، از رنگ های گرم استفاده میکند تا زیبای را همراه با پوشش توصیه شده در دین اسلام را به ارمغان بیاورد.

مانتو تابستانی اسلامی

این سبک از پوشاک، برای فصل بهار و تابستان طراحی و تولید شده است. در این مد از مانتو اسلامی؛ از پارچه های خنکی استفاده میکنند که در عین پوشش بدن، جریان هوا ار به خوبی از خود عبور میدهد.

تولیدی مانتو اسلامی

یکی از کشورهای پیشرو در صنعت تولید مانتو اسلامی، کشور ایران است. با توجه به اسلامی بودن کشور ایران، تولیدی های بزرگی در صنعت استایل اسلامی در ایران برقرار شده است که با استفاده از متخصصین مد، توانسته اند به جایگاه ویژه ای در تولید مانتو اسلامی برسند.

همانطور که در این مقاله از مجله تخصصی مد، استایل و زیبای Vaghtemod دیدید، بانوان میتوانند علاوه بر رعایت حجاب و پوشش اسلامی خود از تنوع مدل مانتوها برای ساخت یک سبک پوشش مناسب برای خود بهره بگیرند. محدودیتی وجود ندارد! حجاب در اسلام به معنای مخفی کردن خود نیست! بلکه به عنوان پوششی زیبا برای خود است که با گسترش علم مد و فشن، میتوانید علاوه بر حفظ پوشش اسلامی، خود را زیباتر کنید. طراحان بزرگی در صنعت مد مانتو اسلامی در ایران فعال هستند که با کمک گرفتن از آنها میتوانید زیباتر شوید.

برگرفته از  مجله مد و استایل وقت مد: https://vaghtemod.ir/

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۲ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *