تبدیل چادر دانشجویی به مانتو

تبدیل چادر دانشجویی به مانتو از آنجایی مورد توجه ما قرار میگیرد که چادر های مان روی هم تلنبار شده اند و از طرف دیگر فقدان مانتو در کمد مان بیداد می کند!

 ۷ روش برای تبدیل کردن چادر دانشجویی به مانتویی بی همتا!

حالا با این وضع چرا باید وقتی از یک مدل چادر خسته شدیم و یا آن چادر دلمان را زده است، هم آن را بی استفاده بگذاریم و هم برای خودمان خرج جدید بتراشیم؟ آن هم وقتی می توان با کمی خلاقیت با یک تیر دو نشان زد! اکنون زمان آن فرا رسیده است که یک چادر دانشجویی، اندکی حوصله و مقدار زیادی خلاقیت با خود تان همراه کنید تا در ادامه این مطلب به شما آموزش دهیم که چگونه می توان چادر دانشجویی را به مانتو تبدیل کرد، آن هم نه یک مانتو بد قواره! مانتو هایی مجلسی یا اسپرت، دخترانه یا زنانه؛ از همه نوع!

اصل تبدیل چادر دانشجویی به مانتو

برای تبدیل چادر دانشجویی به مانتو فقط کافی است قسمت سرانداز آن را ببرید و به جایش یقه بدوزید؛ این یقه می تواند گرد، سه سانت، یقه مردانه و یا هر مدل دیگری که شما می خواهید باشد. البته این اصل تبدیل چادر دانشجویی به مانتو است اما ما می توانیم در این راه خلاقیت های دیگری نیز از خودمان نشان بدهیم که با آنها یک چادر ساده تبدیل به قشنگ ترین مانتویی که تا به حال داشته ایم شود.

  1. جلو مانتو دکمه بدوزید!

وقتی سرانداز چادر را بریدید، به جای آن یقه مردانه و جلوی آن دکمه بدوزید. سپس مدل آستین های چادرتان قبلا هرچه که بوده است آن را به آستین مچی تبدیل کنید و به جای آن نیز دکمه بدوزید. حالا پس از طی کردن این مراحل ساده، این شما و این یک مانتو بلند، جلو بسته و کاملا با حجاب! با این مانتو در کنار بروز، اسپرت و راحت بودن، متانت و حجاب از شما دور نمی شوند.

2. جذابیت هنر سوزن دوزی و رنگ مشکی کنار هم را دست کم نگیرید!

از پنل های سوزن دوزی استفاده کنید و آنها را به صورت نواری دور آستین ها، کمر و دامن مانتو تان بچسبانید. پنل های سوزی دوزی به شکل جلیقه ای، سر آستینی و… موجود هستند که در انتخاب نوع، زیاد یا کم بودن، رنگ و… آنها افسار انتخاب به دست شماست. هر رنگی که انتخاب کنید به مانتو شما می آید چون مشکی محدودیت ست شدن ندارد.

3. با نوار ها چادرتان را به یک مانتو امروزی تبدیل کنید!

ما می خواهیم تبدیل چادر دانشجویی به مانتو را آموزش ببینیم، اما آیا حاصل این کار فقط یک مانتو زنانه کلاسیک  است؟ ما فکر پاسخ دادن به این سوال را هم کرده ایم، پاسخ شما خیر است، شما می توانید با پنل های رنگی نواری ساده یک مانتو جلو باز، دخترانه بسیار مد روز داشته باشید (جلو باز یا بسته بودن مانتو به اختیار خودتان است). در انتخاب رنگ پنل نیز دست تان باز است اما ما به شما استفاده از زیبایی تضاد سیا و سفید را پیشنهاد می کنیم.

4. یک ایده جذاب

یقه گرد و جلو بسته بودن را به چادر تان اضافه کنید تا از پاتیل این معجونی که ساختید پوششی ساده و در عین حال زیبا به دست بیاید! اگر جنس چادرتان کمی براق باشد این مانتو قشنگ تر از آب در می آید. برای داشتن کمی طرح و نقش بیشتر می توانید آستین مانتو تان را مچی بدوزید و از گل سینه استفاده کنید، همچنین استفاده از یک کمربند ساده درست است که سبک اصلی مانتو را عوض می کند اما برای کسانی که لاغر ترند و یا به لباس های گشاد علاقه ای ندارند پیشنهاد خوبی است.

5. برای مانتو تان جیب بدوزید!

با جیب هایی بزرگ و هم سطح در قسمت جلویی مانتو تان اینکه این پوشش روزی چادر بوده است را از نظر همه محال کنید! حتی می توانید واقعا روی لباس تان جیب ندوزید و فقط با جواهر دوزی آن قسمت را مشخص کنید. جواهر دوزی از فرآیند تبدیل چادر دانشجویی به مانتو یک شاهکار می سازد! پس مروارید ها و نگین ها را نزدیک بیاورید، وقت خلق یک اثر هنری است!

6. از تور استفاده کنید!

پس از انجام دادن مراحل اصلی تبدیل چادر دانشجویی به مانتو قسمت پایینی چادر تان را ببرید و جایش تور بدوزید، برای آستین ها نیز این کار را انجام دهید همین و بس. می توانید با افزودن کمربندی که از پارچه های بریده شده خواهید دوخت زیبایی مانتو تان را دوچندان کنید. همچنین اگر نمی خواهید مانتو تان زیادی مجلسی شود و قصد استفاده روزانه از آن را دارید برای دوختن روی سطح کار تور زیاد شلوغی را انتخاب نکنید و آن را روی پارچه اولیه بدوزید تا پوشش تان به درستی حفظ شود. چه شد؟ حوصله انجام هیچ کدام از این کار ها را ندارید؟ عیبی ندارد! اگر انجام هیچ کدام از ایده های ما برای تان میسر نبود بخش بعدی برای شماست.

7. برای مانتو تان هیچ کار نکنید!

این هم راهی است دیگر! شما می توانید بعد از بریدن سر انداز چادر آن را همان طور بدون یقه نگهدارید، جلوی آن را هم همین گونه باز رها کنید و بعد از آن شما یک مانتو بلند مشکی زیبا دارید که کلی جا برای خلاقیت دارد! می توانید یک کمربند از جنس خود پارچه دور کمر تان ببندید، پایین مانتو را چین دار کنید، روی آن جواهر دوزی و منجوق دوزی انجام دهید و کلی کارهای دیگر که در این مجال نمی گنجد.

ما در این مطلب از تبدیل چادر دانشجویی به مانتو با روش هایی همچون دکمه دوختن، استفاده از نوار های رنگی، استفاده از تور، دوختن پنل های سنجاق دوزی و… صحبت کردیم. همچنین در این میان به شما آموزش دادیم که چطور با یک چادر ساده مانتویی به سبک بزرگ ترین طراح مد ایران برای خود دست و پا کنید. اگر این ایده ها برای تان مفید بود و یا اگر از این روش ها استفاده کردید حتما نظر تان را در مورد آنها با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۵۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *