ترفند های استفاده از روسری زیر چادر

 استفاده از روسری زیر چادر

یکی از مهم ترین دغدغه های خانم های چادری انتخاب شال و روسری مناسب برای زیر چادر مشکی می باشد. این مسئله از آن روی حائز اهمیت است که علاوه بر رنگ و مدل روسری، لازم است تا به جنس و نحوه ایستایی آن بر روی سر زیر چادر نیز توجه شود. به عنوان مثال نباید از جنس هایی استفاده شود که از روی سر لیز میخورد. در این مطلب به بررسی انواع روسری مناسب زیر چادر و همچنین نکات مهم خرید شال و روسری برای خانم های چادری می پردازیم.

انواع سرپوش مناسب زیر چادر

خانم های چادری نیز مانند سایر بانوان که چادر به سر نمی کنند و انتخاب آن ها به عنوان پوشش خارج از منزل مانتو، پالتو . … است؛ در انتخاب شال و روسری تنوع گسترده ای را پیش روی خود دارند. البته لازم به ذکر است که پوشیدن برخی از مدل ها نه تنها مناسب زیر چادر نمی باشد؛ بلکه ماهیت و مفهوم حجاب را نیز تغییر می دهد. به عنوان مثال امروزه مدل هایی از روسری قواره کوچک به نام مینی اسکارف در میان بانوان محبوبیت یافته است که به هیچ عنوان برای خانم محجبه چادری مناسب نمی باشد. زیرا با پوشش چادر هیچ سنخیتی ندارد.

مینی اسکارف ها روسری قواره کوچک در ابعاد حدودی 70 در 70 سانتی متر هستند که تنها بخشی سر را می پوشانند و گردن و … باز می ماند. در مقابل مدل های متنوعی از پوشش سر مناسب زیر چادر طراحی و تولید می گردد که در ادامه به معرفی هریک می پردازیم:

1-استفاده از روسری زیر چادر

روسری ها اولین و بهترین انتخاب خانم های چادری برای پوشیدن زیر چادر می باشد. چرا که به دلیل حالت و شکل چهار گوشی که دارند؛ پوشش کاملی را ارائه می دهند و نحوه بستن روسری زیر چادر نیز بسیار ساده و راحت می باشد. به همین دلیل است که استفاده از روسری بیشترین کاربرد را در استایل چادری دارد.

روسری ها انواع مختلفی دارند که عبارت است از روسری قواره کوچک، روسری قواره متوسط، روسری قواره بزرگ و چارقد. استفاده از روسری قواره بزرگ زیر چادر بهترین گزینه به شمار می رود. اما استفاده از چارقد زیر چادر می تواند آزادی شما را محدود نماید؛ زیرا ابعاد بزرگی دارد که می تواند شما را کلافه کند.

چارقد- روسری قواره بزرگ

2-     استفاده از شال در استایل چادری

شال بهترین و کاربردی ترین گزینه پس از روسری می باشد. استفاده از شال زیر چادر از آن جهت خوب است که می توان در قواره های پهن و بزرگ پوشش خوبی را به همراه داشته باشد. به گونه ای تمام بخش های گردن و سینه را به خوبی بپوشاند. از سوی دیگر به دلیل نحوه بستن شال زیر چادر که لازم است تا چند دور به دور گردن پیچیده شود؛ ممکن است برای همه خانم های چادری خوشایند نباشد. به ویژه در فصل گرما که می تواند باعث گرمای بیشتر نیز بشود.

3-مقنعه زیر چادر

یکی از کاربردی ترین و بهترین مدل های پوشش سر برای بانوان با حجاب مقنعه می باشد. پوشیدن مقنعه زیر چادر به چند دلیل بسیار عالی می باشد. اول اینکه نیازی به مرتب کردن و فیکس نمودن آن بر روی سر و زیر چادر نیست و به همان صورتی که مقنعه را سر کردید؛ به همان صورت تا ساعت ها بدون تغییر باقی می ماند. مورد بعدی آزاد بودن دور گردن می باشد که موجب می شود هوا در این ناحیه در گردش باشد و احساس گرمای کمتری وجود داشته باشد. مهم ترین دلیل برای استفاده خانم های چادری از مقنعه زیر چادر نیز مربوط به پوشش کامل سر و گردن می باشد که می توانید با خیال راحت بدون نگرانی به فعالیت های روزمره خود با چادر بپردازید.

مقنعه زیر چادر

4-پوشیدن هد شال زیر چادر

کلاه حجاب، هدبند، سربند، هد شال و … مدل هایی از پوشش سر هستند که به تازگی برای استفاده بانوان با حجاب با استایل محجبه خود، طراحی و تولید شده اند. هدشال یک کلاه حجاب متصل به شال است که در مدل ها و جنس و رنگ متنوعی ارائه می گردد. استفاده از هد شال برای خانم های چادری بستگی بسیار زیادی به سلیقه آن ها دارد. شما هم می توانید به عنوان یک خانم چادری شیک پوش از انواع شال مجلسی و یا هد شال ساده در استایل چادری خود استفاده نمایید.

ویژگی های یک روسری مناسب برای زیر چادر

انتخاب بهترین روسری برای زیر چادر تحت تاثیر عوامل متعددی از قبیل جنس، رنگ، مدل و یا حتی نحوه بستن شال و روسری زیر چادر می باشد. اما آنچه لازم است تا به عنوان یک خانم چادری به آن دقت داشته باشید؛ هماهنگی روسری زیر چادر با استایل و سلیقه شما می باشد. در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی های یک پوشش مناسب زیر چادر می پردازیم.

1-رنگ روسری مناسب زیر چادر

با توجه به تنوع بسیار گسترده از رنگ ها طرح روسریهای موجود در بازار، ممکن است در انتخاب رنگ مناسب کمی به مشکل برخورده باشد. استفاده از روسری ساده و یا روسری طرح دار زیر چادر امری کاملا سلیقه ای می باشد. اما لازم است تا برای خرید بهترین روسری برای پوشیدن زیر چادر به سه نکته مهم توجه داشته باشید.

– به رنگ پوست خود دقت کنید.

روسری و شال یک از آیتم هایی در حجاب استایل هستند که در تماس مستقیم با پوست شما قرار دارند. به دلیل همین نزدیکی لازم است تا بیشتر از آیتم های دیگر به هماهنگی رنگ آن با پوست خود توجه داشته باشید. به عنوان مثال استفاده از رنگ های تند برای پوست های تیره و سبزه می تواند تیرگی پوست آن ها را افزایش دهد.

به هماهنگی رنگ آیتم های مختلف پوشش خود دقت نمایید

همیشه لازم است تا بخش های مختلف استایل خود را هماهنگ با یکدیگر انتخاب نمایید. به عنوان مثال می توانید از استایل مونوکروم ( تناژ مختلف یک طیف رنگی ) استفاده نمایید و یا از ترکیب رنگ های مکمل بهره ببرید و استایل چادری خود را زیباتر کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب رنگ آیتم های استایل شما در ضاد زیاد با رنگ مشکی چادر نباشد.

ماهیت و مفهوم حجاب را از یاد نبرید

به این نکته توجه داشته باشید که شما یک خانم چادری هستید. شما چادر را به عنوان یک پوشش برتر و برای جلب توجه کمتر به سر می کنید. بنابراین نباید از رنگ هایی برای روسری زیر چادر استفاده نمایید که نظر ها را به سوی خود جلب نماید. این موضوع در انتخاب رنگ مانتو زیر چادر، کیف و کفش مناسب با چادر مشکی و یا حتی اکسسوری حجاب مناسب با چادر نیز در نظر گرفته می شود.

2-قواره روسری مناسب زیر چادر

در انتخاب قواره مناسب مناسب روسری باید علاوه بر استایل به قد خود نیز توجه ویژه ای داشته باشید. معمولا از روسری قواره متوسط و بزرگ برای زیر چادر استفاده می شود. اما بهتر است اگر قد نسبتا کوتاهی دارید؛ به سراغ روسری قواره متوسط برای زیر چادر بروید. چرا که روسری های بزرگ می تواند به دلیل ایجاد خطای دید، قد شما را کوتاهتر نشان دهد. از سوی دیگر همین روسری قواره بزرگ به دلیل لیز شدن بخشی از روسری در جلوی چادر می تواند افراد بلند قد را کشیده تر نشان دهد.

3-جنس روسری مناسب زیر چادر

آیتم های زیادی وجود دارد که می تواند در تعیین جنس روسری مناسب تاثیر گذار باشد. یکی از این موارد فصل گرم و یا سرد سال می باشد. قطعا شما برای فصل گرم از روسری ضخیم زیر چادر مانند روسری های ژاکارد و یا روسری نخی زمستانی استفاده خواهید کرد و یا انتخاب شما در گرمای تابستان انواع روسری نخی سبک زیر چادر مشکی خواهد بود.

علاوه بر آن بهتر است برای انتخاب بهترین جنس برای روسری، نکته دیگری را نیز در نظر داشته باشید. لیز نخوردن وایستایی روسری زیر چادر نکته مهم بعدی است که بسیار حائز اهمیت می باشد. به عنوان مثال بهتر است برای زیر چادر مشکی خود از انواع روسری نخی، ژاکارد، لنین و … استفاده نمایید. روسری ابریشمی، روسری ساتن و جنس هایی که از روی سر لیز می خورند؛ انتخاب های مناسبی برای استفاده با چادر بیرون نیستند. بنابراین به شما توصیه می کنیم این مدل روسری ها را همراه با چادر مجلسی خود در مجالس و مهمانی های رسمی استفاده نمایید.

چرا باید به جنس پوشش سر زیر چادر توجه ویژه ای داشت؟

شال و یا روسری یکی از آیتم هایی در استایل چادری به شمار می رود که می تواند تیپ و ظاهر خانم چادری را به کلی تغییر دهد. با انتخاب درست رنگ، مدل، نحوه بستن شال و روسری و همچنین رعایت سایر نکات شیک پوشی با چادر در هماهنگ نمودن روسری خود با بخش های دیگر استایل خود، می توانید بر زیبایی ظاهر خود بیفزایید.

با انتخاب روسری مناسب نه تنها بسیار زیبا و خوش پوش به نظر می رسید؛ بکه مرتب بودن ظاهر در نگاه اول می تواند بسیار تاثیر گذار نیز باشد. بنابراین لازم است تا روسری یا شالی که برای خود انتخاب می نمایید؛ جنسی مرغوب و با کیفیت داشته باشد. به این ترتیب یک استال حجاب منظم، راحت و زیبا خواهید داشت.

تاثیر جنس روسری بر راحتی خانم های چادری

باید به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب و خرید شال و روسری، تنها به رنگ و مدل و طرح روسری توجه نکنید. بلکه توجه به جنس آن است که می تواند راحتی شما را در هنگام پوشیدن چادر تضمین نماید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در خانم چادری را دیده باشید که بسیار مرتب و منظم به نظر برسد. این موضوع تنها به دلیل استفاده از رنگ یا مدل خاصی نیست؛ بلکه دقت در خرید روسری زیر چادر با جنس مناسب است که موجب می شود هم شما راحت تر باشید و هم حجاب استایل منظم تری داشته باشید. در ادامه به معرفی و بررسی چند مدل از روسری مناسب چادر مشکی می پردازیم.

1- شال و روسری نخی زیر چادر

اگر از یک بانوی چادری بپرسید که بهترین مدل روسری برای پوشیدن زیر چادر کدام است؛ قطعا یک جواب را خواهید شنید: شال و روسری از جنس نخ ! مهم ترین ویژگی این جنس از روسری ها آن است که به هیچ عنوان از روی سر لیز نمی خورند. از سوی دیگر از لیز خوردن چادر بر روی سر نیز جلوگیری می کنند. پس می توان اینطور بیان نمود که روسری نخی به کنترل چادر و ایستایی چادر روی سر کمک قابل توجهی می نماید.

مورد دیگری که موجب محبوبیت بسیار زیاد روسری و سال نخی زیر چادر شده است؛ سبک و لطیف بودن جنس نخ آن می باشد. این موضوع سبب می شود تا بتوان ساعت های طولانی از این مدل روسری زیر چادر و یا به تنهایی استفاده نمود. با توجه به طبیعی بودن الیاف روسری های نخی، هیچ گونه حساسیتی ندارند و به ویژه برای استفاده در فصل های گرم سال اولین و بهترین گزینه برای خانم های چادری به شمار می روند.

روسری نخی تا حدی در میان بانوان محجبه طرفدار دارد که حتی در منزل برای استفاده همراه با چادر مجلسی نیز از آن استفاده می کنند.حتی در مواردی نیز برای استفاده در هنگام نماز از روسری نخی قواره بزرگ برای پوشش بیشتر همراه با چادر نماز استفاده می گردد.

از سوی دیگر بسیار مشاهده می شود که برای خرید چادر و چادر نماز نیز، مشتریان تاکید بسیار زیادی بر خرید چادر مجلسی نخی و یا چادر نماز نخی کودری دارند. چار که این نوع از پارچه ها بسیار لطیف، سبک و خنک می باشند. و برای استفاده روزمره بهترین انتخاب هستند.

این مدل از شال و روسری نه تنها برای پوشیدن زیر چادر و استفاده خانم های چادری، بلکه برای پوشیدن با مانتو و … نیز بسیار مناسب و پرطرفدار می باشد. بنابراین اگر به تازگی چادرپوش شده اید؛ به شما توصیه می کنیم که حتما برای زیر چادر خود از روسری نخی استفاده نمایید.

اما توجه داشته باشید که روسری نخی با توجه به لطافت و سبکی که دارد؛ ممکن است ایستایی کمتری نسبت به سایر مدل ها مانند روسری ژاکارد و … داشته باشد. بنابراین می توانید برای محکم نگه داشتن آن با یک طلق مخصوص لبه روسری و یا طلق مقنعه به آن حالت دلخواه خود را بدهید.

2-شال و روسری لنین برای زیر چادر

پارچه لنین از گیاه کتان به دست می آید. به همین دلیل جز پارچه الیاف طبیعی طبقه بندی می گردد. روسری لنین بسیار سبک و خنک هستند و حساسیت زا نیز نمی باشند. به دلیل جنس خاصی که این مدل از شال و روسری دارا می باشند؛ به هیچ عنوان از زیر چادر لیز نمی خورند. سال و روسری لنین رطوبت را به خوبی جذب می نمایند؛ بنابراین می توان اینطور نتیجه گیری نمود که پوشیدن این روسری زیر چادر در فصل تابستان انتخاب فوق العاده ای محسوب می گردد.

بر خلاف روسری های نخی که البته بسیار پرطرفدار نیز هستند؛ روسری های از جنس لنین ایستایی بیشتری دارند. به همین دلیل است که اغلب بانوان با حجاب که حجاب کاملی دارند؛ از این مدل شال و روسری برای زیر چادر مشکی استفاده می نمایند. زیرا به سادگی فرم دلخواه را می گیرد و ایستایی بسیار عالی بر روی سر و زیر چادر دارد.

3-شال و روسری کرپ حریر زیر چادر

یکی از انواع پرکاربرد شال و روسری برای زیر چادر، روسری کرپ حریر می باشد که امروزه در طرح و رنگ های بسیار متنوعی تولید و عرضه می گردد. روسری کرپ حریر ریزش بسیار خوبی دارد. زیبایی و ریزش فوق العاده روسری کرپ حریر زیر چادر موجب وقار و زیبایی دو چندان شما می شود که تغییر شگفت انگیزی را در استایل چادری ایجاد می نماید. روسری کرپ حریر زیر چادر مشکی به هیچ عنوان نخ کش نمی شود و در شستشو بسیار مقاوم می باشد. به همین دلیل است که پس از چندین سال استفاده، همچنان مانند روز اول، خوش فرم و با کیفیت خواهد بود.

روسری و شال کرپ حریر به دلیل تنوع رنگی بسیار زیادی که دارد؛ بیشتر مورد توجه خانم های چادری قرار گرفته است. به این ترتیب می توانید این مدل روسری را همراه با چادر با آیتم های دیگر به راحتی ترکیب و هماهنگ کنید و یک حجاب استایل حرفه ای و زیبا داشته باشید. اما دقت نمایید که نکات بیان شده در انتخاب رنگ روسری زیر چادر را رعایت نمایید.

4- شال و روسری موهر زیر چادر

روسری هایی از جنس چشم و موهر بهترین گزینه برای استفاده در فصول گرم به شمار می روند. روسری موهر و یا روسری پشمی ضخامت بالایی دارد. به همین دلیل می تواند گرمای بدن را حفظ نماید. از سوی دیگر ضخامت بالای این مدل شال و روسری سبب می گردد تا ایستایی خوبی زیر چادر داشته باشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که شال موهر در مقایسه با شال پشمی ضخامت کمتری دارد؛ بنابراین بهتر است از شال و روسری موهر برای زیر چادر در فصل سرما استفاده نمایید.

مدل بستن روسری زیر چادر

نحوه نگه بستن و نگه داشتن روسری زیر چادر از آن جهت حائز اهمیت است که پوشیدن چادر به خودی خود نیازمند کنترل چادر بر روی سر می باشد؛ بنابراین لازم است تا در فیکس کردن روسری نیز مهارت داشته باشید تا شما را ی ساعات طولانی خسته و کلافه نکند. یکی از نکات مهمی که می تواند در ایستایی روسری زیر چادر نقش مهمی داشته باشد؛ جنس آن است. پس با توجه به نکات بیان شده در این مطلب به انتخاب و خرید روسری مناسب زیر چادر اقدام نمایید.

اما امروزه مدل های متنوعی از شیوه گره زدن روسری زیر چادر ابداع شده است که به راحتی می توانید با چند بار تمرین کردن و با استفاده از اکسسوری حجاب مانند سوزن روسری و یا گیره روسری، مدل های زیبایی از بستن روسری زیر چادر را آموزش ببینید و حجاب استایل حرفه ای را برای خود ایجاد نمایید. علاوه بر آن نیز می توانید از سایر ملزومات حجاب مانند کلاه حجاب، یقه حجاب و … نیز برای زیر روسری خود بهره ببرید. استفاده از این محصولا حجاب نه تنها حجاب کاملی را برای شما فراهم می آورد؛ بلکه زیبایی استایل چادر شما را نیز دو چندان می نماید.

شما عزیزان همچنین می توانید برای مدل های بیشتر و متنوع تر از ویدیو های آموزش بستن روسری زیر چادر در یوتیوب، آپارات و … استفاده نمایید.

نکات کلی خرید روسری زیر چادر

1-     جنس چادر را بر اساس فصل، راحتی و ایستایی زیر چادر انتخاب نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که جنس شال و روسری به سر نخوردن چادر نیز کمک بسیاری می کند.

2-رنگ روسری را بر اساس رنگ پوست، سلیقه و چادر مشکی خود انتخاب نمایید. استفاده از رنگ های تند و هماهنگ نبودن آن با رنک سایر آیتم های پوشش شما می تواند زیبایی استایل شما را تحت تاثیر قرار دهد.

3- انتخاب مدل بستن روسری زیر چادر، موقعیتی که در آن هستید و سن شما از جمله عواملی است که بر روی رنگ و طرح روسری که زیر چادر به سر می کنید موثر است.

4-از فیکس کننده برای ایستایی بهتر شال و روسری زیر چادر خود استفاده نمایید.

5-به عنوان یک خانم محجبه، ماهیت و هدف حجاب را در استایل چادر خود در نظر داشته باشید.

در نهایت بهتر است تا با در نظر داشتن تمام نکات شیک پوشی با چادر، انتخاب مناسبی برای بخش های مختلف حجاب استایل خود به ویژه شال و روسری زیر چادر داشته باشید. به این ترتیب می توان اینطور بیان نمود که زیبایی در پوشش با رعایت حجاب کامل هیچ منافاتی ندارد و خانم های چادری نیز می توانند همانند سایر خانم های مانتویی و … شیک و به روز باشند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *